Behind the Throne

Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana:
  • Sivu:
  • 1

AIHE: Skeptikko 2/2012 ufokuvakilpailu

Skeptikko 2/2012 ufokuvakilpailu 14.07.2012 10:44 #866

• Varaktori
  • Varaktori hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Poissa
  • Valvoja
  • Valvoja
Ilmeisesti uusimmassa Skeptikko lehdessä on jonkinlainen ufokuva kilpailu. Kun en ole Skepsiksen jäsen eikä minulla ole tuota lehteä, niin en tiedä asiasta enempää. Ufokuvia kyllä olisi joilla voisi osallistua. :woohoo: Itse luin asiasta Skepsiksen keskustelufoorumilta:

keskustelu.skepsis.fi/Message/FlatMessageIndex/363273

Tietääkö kukaan asiasta enempää?

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Skeptikko 2/2012 ufokuvakilpailu 14.07.2012 12:55 #867

• Sinuhe
  • Sinuhe hahmo
  • Poissa
  • Valvoja
  • Valvoja
En minäkään kyseistä lehteä ole lukenut mutta ei liene kovin vaikeaa kuvitella kilpailun motiivia. Kilpailun päätyttyä skeptikot tietenkin tekevät johtopäätöksen, että koska ufokuvia on niin helppo photoshoppailla, mitään vieraan sivilisaation lentolaitteita ei ole. :evil:

Puheesi on kärpäsen surinaa korvissani.
Viimeksi muokattu: : Sinuhe.

Skeptikko 2/2012 ufokuvakilpailu 14.07.2012 12:57 #868

• Varaktori
  • Poissa
  • Valvoja
  • Valvoja

Sinuhe kirjoitti: En minäkään kyseistä lehteä ole lukenut mutta ei liene kovin vaikeaa kuvitella kilpailun motiivia. Kilpailun päätyttyä skeptikot tietenkin tekevät johtopäätöksen, että koska ufokuvia on niin helppo photoshoppailla, mitään vieraan sivilisaation lentolaitteita ei ole. :evil:

Juu näin se taitaa mennä. :woohoo:

Skeptikko 2/2012 ufokuvakilpailu 14.07.2012 14:53 #870

• Varaktori
  • Poissa
  • Valvoja
  • Valvoja
No nyt on Skepsiksen sivuilla lisää tietoa tuosta kilpailusta. Kilpailun voittaja palkitaan 300 eurolla. :woohoo:

skepsis.fi/lehti/2012/Skeptikko-2012-2_U...lokuvauskilpailu.pdf

Skeptikko 2/2012 ufokuvakilpailu 15.07.2012 09:27 #873

• Zetor.
  • Zetor. hahmo
  • Poissa
  • Platinajäsen
  • Platinajäsen
Voihan siinä niinkin käydä,että tämän kilpailun jälkeen moni saa taas sellaisen käsityksen ettei vieraita lentolaitteita ole eikä koskaan ole ollutkaan.

Mutta näissä suhteissa osattiin kikkailla myös "wanhoina hywinä aikoina",silloin tosin itse väsätyillä pienoismalleilla.

Eräs tunnetuin alan "pioneeri" ja ufohuijari oli George Adamski.

Hänen tunnetuin "ufokuvansa",jonka hän väitti kuvanneensa Palomar Gardensissa,Kaliforniassa 13.12.1952,on todellisuudessa itse väsätty
pienoismalli.

G.Adamski rakensi tämän ufonsa pienoismallin vanhan,1930-luvun aikaisen,tornimallisen pölynimurin yläosasta.

Ja kuvasi sen sitten tilanteessa,jossa kuva-asiantuntijoiden mukaan taivaalla paistoi kolme Aurinkoa.

Adamskin aikana ilmaantui esille myös toinen,tosin vähemmän tunnettu,ufohuijari eli Elisabeth Klarer,ja hänen "ufokuvansa" ilmaan
heitetystä auton pölykapselista.

Aikoinaan ufohuijarien kehiin astui myös "kontaktihenkilö" Daniel Fry,hän tosin kuvasi ilmeisesti yhden ainoan "ufon".

Eli ufon,joka hänen ottamassaan mustavalkoisessa valokuvasssa on lähinnä vähän fiksatun lasten leluhyrrän muotoinen.

Ei tietenkään pidä unohtaa "uuden ajan Adamskia",eli Billy Meieriä.

Hänhän kunnostautui aikoinaan myös,ja varmaan vieläkin,ehkä lähes tuhannella ufovalokuvalla,jotka kaikki ovat pelkkiä pienoismalleista
otettuja valokuvia.

Tällaisia "wanhojen hywien aikojen" ufohuijareita löytyy enemmänkin ja ne ovat ikäviä siinä mielessä,että aikoinaan he,kuten nykyisinkin, tekevät ufoista lähinnä huijarien temmellyskentän.

Tällainen taasen nakertaa pohjaa pois järkevältä,sekä myös tieteelliseltä ja tekniseltä ufotutkimukselta.

Nykyaikoina tällainen ilmiö on siirtynyt internettiin ja erityisesti juutuuppin.

En itse ole enää vuosiin viitsinyt kelata juutuupin ufovideoita läpi siksi,että suurin osa niistä on pelkkää feikkiä.

Ja mikäli sinne ladataan jokunen aito videoklippi,niin yleensä käy varmaan niin,ettei se juurikaan kiinosta siksi,että niistä puuttuu "näyttävyys".

Muistatte varmaan vuosien takaa sen juutuupissa edelleen olevan "Haitin ufoscenen"?

Se ei ole aito.

Näin siksi,että elokuussa 2007 ranskalainen tietokoneanimaattori
Michel Gondry kertoi julkisuudessa,että hän oli tehnyt sen ufovideon
MacBookilla muutamassa tunnissa yleisesti kaupan olevien ohjelmien
avulla. Sitten hän oli ladannut sen videon juutuuppiin.

Michel Condry kertoi myös,että tempaus oli "sosiologinen koe",ja että
aineistoa oli tarkoitus käyttää elokuvassa Eterna Sunshine of the Spottes Mind-sen aiheena oli ufohuijaus-jonka parissa hän silloin työskenteli.

:S

Kaikki mikä on ilmassa,on irti!

Skeptikko 2/2012 ufokuvakilpailu 21.07.2012 09:14 #892

• mystic
  • mystic hahmo
  • Poissa
  • Tulokas
  • Tulokas
Ymmärtääkseni kyseessä on jonkilainen läppäkilpailu, johon voi lähettää vapaasti myös photoshopattuja ja pilakuvia. Eli, jos minulla olisi kunnollisia ufokuvia niin, en sitten niin varmasti osallistuisi. Noista aidoista ufokuvista tosin voisi kylläkin koota jonkinlaisen gallerian sivustoille. Vai, jokohan sellainen jo on olemassa. Muistaakseni B. Borg jokunen vuosi sitten kokosi sellaista, kyseli minultakin kuvaa. Valitettavasti vain olin lähettänyt alkuperäisen kuvan, tyhmä, kun olin silloin, se myönnettäköön. Eräääseen ufokerhoon ja sille tielle se sitten jäikin, koskaan en saanut sitä takaisin. Harmittaa pirusti :pinch: edelleen!!!

Skeptikko 2/2012 ufokuvakilpailu 21.07.2012 10:31 #893

• Varaktori
  • Poissa
  • Valvoja
  • Valvoja

mystic kirjoitti: Ymmärtääkseni kyseessä on jonkilainen läppäkilpailu, johon voi lähettää vapaasti myös photoshopattuja ja pilakuvia. Eli, jos minulla olisi kunnollisia ufokuvia niin, en sitten niin varmasti osallistuisi. Noista aidoista ufokuvista tosin voisi kylläkin koota jonkinlaisen gallerian sivustoille. Vai, jokohan sellainen jo on olemassa. Muistaakseni B. Borg jokunen vuosi sitten kokosi sellaista, kyseli minultakin kuvaa. Valitettavasti vain olin lähettänyt alkuperäisen kuvan, tyhmä, kun olin silloin, se myönnettäköön. Eräääseen ufokerhoon ja sille tielle se sitten jäikin, koskaan en saanut sitä takaisin. Harmittaa pirusti :pinch: edelleen!!!

Juu eivät ne edes odota mitään aitoja kuvia, vaan juurikin niitä itse tehtyjä pilakuvia. Itse ajattelin ihan piruuttani lähettää sekä aidon, että pienoismallin avulla väärennetyn.

Skeptikko 2/2012 ufokuvakilpailu 22.10.2012 12:39 #945

• Zetor.
  • Zetor. hahmo
  • Poissa
  • Platinajäsen
  • Platinajäsen
Tavallaan aiheeseen liittyen,ei tosin lavastettujen ufokuvien suhteen vaan lavastettujen humanoidikuvien suhteen,on nostettava esille tämä "uuden ajan Adamski" eli Billy Meier.

Hän julkaisi aikoinaan valokuvia Plejadien tähtijoukousta kotoisin olleen ufon naispuoleisesta matkustajasta nimeltään Semjase.

Myöhemmin kävi ilmi,että valokuvat oli otettu filmikameralla television
kuvaruudulta Dean Martin Shown aikaan 1970-luvulla.

Todellisuudessa tämä "Seulasten kaunotar" eli Semjase on amerikkalainen showtanssija-ja laulaja Michelle DellaFave,jolla muun muuassa on omat Facebook-sivut internetissä.

Tämän Michelle DellaFaven kuvien perusteella Meir kehitti,Semjasen lisäksi,kaksi muutakin Plejadilaista kaunotarta nimeltään Asket ja Nera.

Eli näin joitain herkkäuskoisia huijattiin,ja huijataan ilmeisesti edelleenkin.

Skeptikko 2/2012 ufokuvakilpailu 23.10.2012 19:40 #947

• Varaktori
  • Poissa
  • Valvoja
  • Valvoja

Zetor. kirjoitti: Eli näin joitain herkkäuskoisia huijattiin,ja huijataan ilmeisesti edelleenkin.

Herkkäuskoisia tosiaan tuntuu riittävän. Löytyyhän heitäkin jotka uskovat patjan jousien olevan mielenhallintalaitteita. Se jos mikä ainakin minusta kysyy jo sitä uskoa. :woohoo:

Tuo ufokuvakilpailu on nyt ratkennut ja parhaat kuvat löytyvät täältä:

skepsis.fi/lehti/2012/Skeptikko-2012-3_k...uskisan_voittaja.pdf

Skeptikko 2/2012 ufokuvakilpailu 21.11.2012 15:54 #974

• Zetor.
  • Zetor. hahmo
  • Poissa
  • Platinajäsen
  • Platinajäsen
Kun esille aletaan kaivelemaan vaikkapa wanhojen hywien aikojen lawastettuja ufokuvia,niin otetaanpa erääksi esimerkiksi aikoinaan kohuttu,erään Avens-lentokoneen ohjaajan ottama ufokuva vuonna 1963.

No,tämä "ufokuva",jossa on napinmuotoinen "ufo" vasemmalla,ja jonka varjokuva piirtyy alla olevaan,Venezuelan autiomaamaisemaan ja oikealla alhaalla lentokoneen varjoon,josta kuva oli otettu,päätyi myös erääseen ufokirjaan "aitona" ufokuvana.

Tämä ufoja käsittelevä kirja,jonka sivulta 64 tämä napinmuotoinen kuva "ufosta",kuva on mustavalkoinen,löytyy K.Gösta Rehnin kirjasta Ufoja näkyvissä,alkuteos Tefaten är här!,suomennettu ja julkaistu Helsinki 1973,KK;n laakapaino.

Lopulta Venezuelan Caracasissa ollut insinööri tunnusti tehneensä kuvan.Hänen motiiivinaan oli kosto ufointoilijoille.

Kuva oli tehty asettamalla napin valokuva ilmasuurennoksen päälle,ja kuvaamalla asetelma uudestaan.Siten valokuvaan poltettiin ufon varjo.

Eli osattiin sitä todellakin myös wanhoina hywinä aikoina huijata ihmisiä saati sitten nykyaikoina!

:blink:

• Sivu:
  • 1
Sivu luotiin ajassa: 0.252 sekuntia