Behind the Throne

Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana:
  • Sivu:
  • 1
  • 2

AIHE: Korvavalo

Korvavalo 29.12.2012 10:40 #1039

• Varaktori
  • Varaktori hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Poissa
  • Valvoja
  • Valvoja
Korvavalo on tässä ollut julkisuudessa kun Skepsis myönsi sille huuhaa-palkintonsa. Onkos tällä foorumilla kenelläkään kokemuksia kyseisestä tuotteesta?

Kaamosmasennuksen kirkasvalohoito on ihan toimivaksi tunnustettu ainakin duodecim terveyskirjaston sivuilla. Siellä myös kerrotaan mielenkiintoisesta tutkimuksesta jonka mukaan aurinkomyrskyillä olisi yhteys itsemurhiin ja muihinkin kuolemaan johtaneisiin tapahtumiin:

www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/t...p_artikkeli=hpa00077

Korvavalolla ja kirkasvalohoidolla ei heti kuvittelisi olevan oikein tekemistä keskenään. Olen kuitenkin onnistunut omissa kokeissani saamaan vasteen EEG laitteella kun korviin johtaa valoa valokuitua pitkin. Siitä on kuitenkin vielä pitkä matka kaamosmasennuksen hoitoon ja kaikkia virhemahdollisuuksiakaan ei varmaankaan ole vielä poissuljettu. Sen verran olen kuitenkin testaillut, että itse laitteiston aiheuttamat häiriöt eivät ole syypäitä tulokseen.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Korvavalo 29.12.2012 11:04 #1040

• Zetor.
  • Zetor. hahmo
  • Poissa
  • Platinajäsen
  • Platinajäsen
Aurinkomyrskyillä yhteys itsemurhiin?

No,eipä tällaisessa "tutkimuksessa" periaatteessa ole mitään uutta
syystä,että täysin samanlaisia "tutkimustuloksia" on aikoinaan saatu täyden kuun vaikutuksesta ihmisten käyttäytymiseen.

Tällaista kutsuttiin aikoinaan "kuuhulluudeksi",mutta nykyisin se on jo unohdettu,ja nyt "kuuhulluuden" vaikutukset on näemmä korvattu Aurinkomyrskjen vastaavilla vaikutuksilla.

Kirkas-ja korvavalosta olen sitä mieltä,ettei niistä ole mitään apua kaamos-tai muuhun masennukseen.

Aikoinaan 1990-luvilla eräs tuttavani kärsi kaamosmasennuksesta joten käytti kirkasvaloa sen poistamiseksi istuen sellaisen vierellä tuntikausia.

Myöhemmin hän kertoi minulle,että koko homma oli yhtä tyhjän kanssa eli mitään vaikutusta kirkasvalolla ei häneen ollut.

Niinpä hän sitten hylkäsi kirkasvalon käytön ja alkoi suhtaumaan kaamos-ja muuhun vastaavaan masennukseen järkevästi ajatellen ja vuodenaikaan sopeutuen.

Näin menetellen hän pääsi eroon kaamos-ja muusta masennuksesta.

B)

Kaikki mikä on ilmassa,on irti!

Korvavalo 29.12.2012 11:14 #1041

• Varaktori
  • Poissa
  • Valvoja
  • Valvoja
Tässä vielä lisätietoa tuosta geomagneettisten myrskyjen vaikutuksesta itsemurhiin:

jamesgoulding.com/Research_II/The%20Sun/...%20on%20suicide).pdf

Eri maat raportoivat itsemurhista hyvin eri tavalla joten hieman epäilen miten hyvin niitä tilastoja voi tuollaisessa tutkimuksessa käyttää.

Viimeksi muokattu: : Varaktori.

Korvavalo 29.12.2012 15:49 #1047

• Zetor.
  • Zetor. hahmo
  • Poissa
  • Platinajäsen
  • Platinajäsen
Tilastoja voi laatia ihan mistä asiasta tahansa.

Ja aika usein laaditaan sellaisia tilastoja,jotka vastaavat vain joidenkin omia näkemyksiä ja ainahan ne kikkaillaan myös siten,että asia saadaan todellakin saadaan myös "todistettua" tilastojen avulla.

Joskun vuosia sitten lueskelin erästä ulkomailla laadittua tilastoa,jossa tilastojen voimalla "todistettiin" sellaista,että tähtimerkistä,minkä alla on syntynyt ja milloin,riippuu se,että mihin ammattiin aikuisena päätyy.

No,omalta kohdaltani sanottuna minun olisi tähtimerkkini ja syntymäaikani perusteella pitänyt päätyä lääkärin ammattiin!

Eli siis tällaiset "tilastot" tiettyjen,edellä esille tulleiden asioiden suhteen ovat sellaisia,ettei niitä kannata ottaa vakavissaan.

:sick: :dry:

Korvavalo 29.12.2012 16:35 #1050

• Sinuhe
  • Sinuhe hahmo
  • Poissa
  • Valvoja
  • Valvoja

Varaktori kirjoitti: Korvavalolla ja kirkasvalohoidolla ei heti kuvittelisi olevan oikein tekemistä keskenään. Olen kuitenkin onnistunut omissa kokeissani saamaan vasteen EEG laitteella kun korviin johtaa valoa valokuitua pitkin. Siitä on kuitenkin vielä pitkä matka kaamosmasennuksen hoitoon ja kaikkia virhemahdollisuuksiakaan ei varmaankaan ole vielä poissuljettu. Sen verran olen kuitenkin testaillut, että itse laitteiston aiheuttamat häiriöt eivät ole syypäitä tulokseen.

Itselläni tuli ihan ensimmäisenä mieleen mitata, ennen kuin luin korvavalotutkimuksesta, kehon melatoniinipitoisuutta eli unihormonin pitoisuutta. Kirkasvalothan perustuvat ainakin siihen, että ne katkaisevat kyseisen hormonin erittämisen aivoista.

Mielestäni skepsis ylireagoi lyödessään korvavalon huuhaaksi ennen kuin sitä on kunnolla tutkittu. Tätä kommentoinkin nimimerkille rotta :whistle: skepsiksen foorumille.

Ihan mielenkiinnosta, mitä yleensä teet sillä välin kun mittaat EEG:llä? Mietin vain että onko aivoissasi jotain muita vasteita, jos esim. teet samaan aikaan jotain?

Puheesi on kärpäsen surinaa korvissani.
Viimeksi muokattu: : Sinuhe.

Korvavalo 29.12.2012 16:51 #1051

• Varaktori
  • Poissa
  • Valvoja
  • Valvoja

Sinuhe kirjoitti:

Varaktori kirjoitti: Korvavalolla ja kirkasvalohoidolla ei heti kuvittelisi olevan oikein tekemistä keskenään. Olen kuitenkin onnistunut omissa kokeissani saamaan vasteen EEG laitteella kun korviin johtaa valoa valokuitua pitkin. Siitä on kuitenkin vielä pitkä matka kaamosmasennuksen hoitoon ja kaikkia virhemahdollisuuksiakaan ei varmaankaan ole vielä poissuljettu. Sen verran olen kuitenkin testaillut, että itse laitteiston aiheuttamat häiriöt eivät ole syypäitä tulokseen.

Itselläni tuli ihan ensimmäisenä mitata, ennen kuin luin korvavalotutkimuksesta, kehon melatoniinipitoisuutta eli unihormonin pitoisuutta. Kirkasvalothan perustuvat ainakin siihen, että ne katkaisevat kyseisen hormonin erittämisen aivoista.

Mielestäni skepsis ylireagoi lyödessään korvavalon huuhaaksi ennen kuin sitä on kunnolla tutkittu. Tätä kommentoinkin nimimerkille rotta :whistle: skepsiksen foorumille.

Ihan mielenkiinnosta, mitä yleensä teet sillä välin kun mittaat EEG:llä? Mietin vain että onko aivoissasi jotain muita vasteita, jos esim. teet samaan aikaan jotain?

Koe on toteutettu niin, että tietokone kytkee satunnaisesti valon päälle/pois ja tieto siitä tallennetaan. Itse en tietenkään tiedä koska tuo tapahtuu ja kuidulla on eliminoitu lämmön tuntemukset. Tietysti EEG:n tuottama data tallennetaan myös. Sitten jälkikäteen nuo yhdistetään ja tutkitaan löytyykö mitään. Ihan sängyssä makoillen olen yrittänyt muutaman koesarjan saada aikaan. Lisää tarvitaan ennen kuin tästä nyt voi mitään varmaa sanoa ja kai se pitää sitten oikein dokumentoida ja julkaista vaikka täällä. :woohoo:

Hyvin muuten kommentoit sille Skepsiksen foorumin rottikselle kuka sitten ikinä lieneekään. Tuskin kuitenkaan kukaan täysipäinen ja jonkin sortin hörhöksi veikkaan. :whistle:

Korvavalo 30.12.2012 11:18 #1052

• Sinuhe
  • Sinuhe hahmo
  • Poissa
  • Valvoja
  • Valvoja

Varaktori kirjoitti: Koe on toteutettu niin, että tietokone kytkee satunnaisesti valon päälle/pois ja tieto siitä tallennetaan. Itse en tietenkään tiedä koska tuo tapahtuu ja kuidulla on eliminoitu lämmön tuntemukset. Tietysti EEG:n tuottama data tallennetaan myös. Sitten jälkikäteen nuo yhdistetään ja tutkitaan löytyykö mitään. Ihan sängyssä makoillen olen yrittänyt muutaman koesarjan saada aikaan. Lisää tarvitaan ennen kuin tästä nyt voi mitään varmaa sanoa ja kai se pitää sitten oikein dokumentoida ja julkaista vaikka täällä. :woohoo:

Hyvin muuten kommentoit sille Skepsiksen foorumin rottikselle kuka sitten ikinä lieneekään. Tuskin kuitenkaan kukaan täysipäinen ja jonkin sortin hörhöksi veikkaan. :whistle:

Joo ei kai kukaan täysipäinen skepsiksen foorumille hörhöjuttuja kirjoittele.. :woohoo:

Koejärjestely vaikutti olevan äkkiseltään ihan ok ja hyvin sokkoutettu. Mielelläänhän tuloksia katselisi tällä sivustollakin, jos mielenkiintoa niistä on joku selostus kirjoittaa. B)

Korvavalo 31.12.2012 10:31 #1055

• Varaktori
  • Poissa
  • Valvoja
  • Valvoja

Sinuhe kirjoitti: Joo ei kai kukaan täysipäinen skepsiksen foorumille hörhöjuttuja kirjoittele.. :woohoo:

Koejärjestely vaikutti olevan äkkiseltään ihan ok ja hyvin sokkoutettu. Mielelläänhän tuloksia katselisi tällä sivustollakin, jos mielenkiintoa niistä on joku selostus kirjoittaa. B)

Haha, joo ei siellä hörhöttää kannata. Se olisi vähän sama asia kuin että heittäisi helmiä sioille. :woohoo:

Katsotaan nyt kauanko tämä korvasyyhy jaksaa meikäläistä kiinnostaa.

Korvavalo 31.12.2012 11:45 #1056

• Sinuhe
  • Sinuhe hahmo
  • Poissa
  • Valvoja
  • Valvoja

Varaktori kirjoitti:

Sinuhe kirjoitti: Joo ei kai kukaan täysipäinen skepsiksen foorumille hörhöjuttuja kirjoittele.. :woohoo:

Haha, joo ei siellä hörhöttää kannata. Se olisi vähän sama asia kuin että heittäisi helmiä sioille. :woohoo:

Katsotaan nyt kauanko tämä korvasyyhy jaksaa meikäläistä kiinnostaa.

Jep, parasta heittää korvasyyhyt sioille ja helmet meikäläisille. :silly:

Kuulin muuten huhua, että Valkeelta olisi tulossa jokin uusi, kattavampi tutkimus lähiaikoina, joten jäädään ihmettelemään pitääkö moinen huhu paikkaansa.

Korvavalo 01.08.2014 21:42 #2382

• Varaktori
  • Poissa
  • Valvoja
  • Valvoja
Julkisen sanan neuvosto tuntuu ainakin olevan tehtäviensä tasalla:

www.jsn.fi/paatokset/5447-al-14/

Korvavalo 29.10.2014 17:45 #2891

Minä tiedustelin korvavalofirman edustajalta, ovatko tutkineet valon vaikutusta verrattuna pelkästään lämpiäviin kuulokkeisiin. Tuota eivät olleet edes tutkineet. Lämpö tunnetusti edistää päänalueen verenkiertoa. No, firma lienee tullut päätepisteeseensä.

Niin ja moi kaikille. Olen uusi palstalla. Päätin siirtyä tänne eräältä toiselta foorumilta, jossa pyöritetään omaa pientä ahdasmielistä piiriä.

Korvavalo 29.10.2014 18:00 #2893

• Varaktori
  • Poissa
  • Valvoja
  • Valvoja

Dime kirjoitti: Minä tiedustelin korvavalofirman edustajalta, ovatko tutkineet valon vaikutusta verrattuna pelkästään lämpiäviin kuulokkeisiin. Tuota eivät olleet edes tutkineet. Lämpö tunnetusti edistää päänalueen verenkiertoa. No, firma lienee tullut päätepisteeseensä.

Niin ja moi kaikille. Olen uusi palstalla. Päätin siirtyä tänne eräältä toiselta foorumilta, jossa pyöritetään omaa pientä ahdasmielistä piiriä.

Valkeen tuotteilla ei ainakaan arvo tunnu säilyvän. Niitä nimittäin tuolla tori.fi:ssä myydään välillä melkein ilmaiseksi. :whistle:

Tervetuloa vaan foorumille. :)

Korvavalo 30.10.2014 08:22 #2905

• Andromeda
  • Andromeda hahmo
  • Poissa
  • Platinajäsen
  • Platinajäsen

Dime kirjoitti: Minä tiedustelin korvavalofirman edustajalta, ovatko tutkineet valon vaikutusta verrattuna pelkästään lämpiäviin kuulokkeisiin. Tuota eivät olleet edes tutkineet. Lämpö tunnetusti edistää päänalueen verenkiertoa. No, firma lienee tullut päätepisteeseensä.

Ja palstan nimi alkaa millä kirjaimella?
Niin unohtui tuo, tervetuloa palstalle Dime kuten Dimension.

Nokia on menneen talven lumia.
Viimeksi muokattu: : Andromeda.

Korvavalo 30.10.2014 08:26 #2906

No sanotaanko näin että nimimerkkisi on tuttu. :)

Korvavalo 30.10.2014 08:27 #2907

• Andromeda
  • Andromeda hahmo
  • Poissa
  • Platinajäsen
  • Platinajäsen

Dime kirjoitti: No sanotaanko näin että nimimerkkisi on tuttu. :)

Kirjoittelen monella palstalla joten anna vinkki. Voit lähettää viestin yv:nä jos et tässä halua sitä kertoa.

Viimeksi muokattu: : Andromeda.

Korvavalo 30.10.2014 08:32 #2908

• Andromeda
  • Andromeda hahmo
  • Poissa
  • Platinajäsen
  • Platinajäsen
Yv viestit löytyy sivun oik.yläreunasta.

Korvavalo 30.10.2014 08:32 #2909

Andromeda kirjoitti:

Kirjoittelen monella palstalla joten anna vinkki. Voit lähettää viestin yv:nä jos et tässä halua sitä kertoa.

No mutta bannataanko sinua monellakin palstalla?

Korvavalo 30.10.2014 08:36 #2910

• Andromeda
  • Andromeda hahmo
  • Poissa
  • Platinajäsen
  • Platinajäsen

Dime kirjoitti:

Andromeda kirjoitti:

No mutta bannataanko sinua monellakin palstalla?

Ei todellakaan, sillä yhdellä sitä on tapahtunut, myös viestejä on poisteltu usein kuten monelta muultakin.

Korvavalo 06.11.2014 14:45 #2957

• Zetor.
  • Zetor. hahmo
  • Poissa
  • Platinajäsen
  • Platinajäsen

Varaktori kirjoitti:

Valkeen tuotteilla ei ainakaan arvo tunnu säilyvän. Niitä nimittäin tuolla tori.fi:ssä myydään välillä melkein ilmaiseksi. :whistle:

Tervetuloa vaan foorumille. :)

Kyseisen korvavalofirman tulevaisuus ei näytä kovin valoisalta!
:pinch:

Korvavalo 13.06.2015 21:53 #3488

• UnetonLahdessa
  • UnetonLahdessa hahmo
  • Poissa
  • Täysjäsen
  • Täysjäsen
Tunnustan, että jo kun ensimmäisen kerran kuulin korvavalosta, arvelin kyseessä olevan todennäköisesti "huijauksen oululaisittain" eli poskettomia väitteitä tieteen kaapuun verhottuna (vrt. UTELE-teoria ja WinCapita, jotka kuppasivat hyväuskoisia varsinkin pohjoisessa). Hätäisempi voisi näet ajatella, että jos korvien kautta johdettu valo tuottaa aivoissa masennusta poistavan efektin, pitäisi myös muiden pään aukkojen kautta tulevan valon kyetä samaan. Korvistahan ei ole suoraa reittiä aivoihin sen paremmin kuin nenästäkään. Annoin kuitenkin värkille mahdollisuuden ja odotin koetuloksia. Kokeissa koehenkilöt olivat kuitenkin olleet tietoisia siitä, milloin valot ovat päällä, joten kokeiden arvo oli tasan nolla. Ja vaikka kokeissa olisikin havaittu lievä masennusta poistava efekti, se voisi johtua yhtä hyvin siitä, että korvatulpat poistavat ulkoisia ärsykkeitä ja auttavat siksi rauhoittumaan, mikä taas tuppaa parantamaan mielialaa. Eli kunnes toisin todistetaan, pidän korvavaloa huijauksena (nimenomaan huijauksena, koska sen kehittäjien on täytynyt myös jossain vaiheessa päätyä harkitsemaan yllä esittämiäni seikkoja).

Viimeksi muokattu: : UnetonLahdessa.
  • Sivu:
  • 1
  • 2
Sivu luotiin ajassa: 0.328 sekuntia