Behind the Throne

Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana:

AIHE: Mytologiset olennot

Vs: Mytologiset olennot 05.05.2012 07:57 #733

• Varaktori
  • Varaktori hahmo
  • Poissa
  • Valvoja
  • Valvoja

Andromeda kirjoitti: Näkisin että kvanttifysiikka tulee yhdistämään tieteen ja henkisyyden jossain vaiheessa.

Kvanttifysiikankin suuri ongelma on se, että mitä enemmän sitä opiskelee, niin sen vähemmän sillä ajattelee selittävänsä paranormaaleina pidettyjä ilmiöitä. Opiskelemalla siitä katoa hitaasti, mutta varmasti kaikki mystiikka ja ilman kvanttimystiikkaa se ei enään oikein toimi henkisyyden kanssa yhteen. :silly:

Ehkä teosofialla olisi ratkaisu tähänkin ongelmaan? :woohoo:

www.teosofinenseura.fi/

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : Varaktori.

Vs: Mytologiset olennot 05.05.2012 08:09 #734

• Mercutio
  • Mercutio hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Poissa
  • Täysjäsen
  • Täysjäsen
  • Mazoku
Andromeda: Aika erikoinen tapa kommentoida muiden tuntemisia ja tietämisiä. Itse olen kanavointien parissa viettänyt lähes koko elämäni, joten hiukka nauratti tuo muka niin varmasti tietävä asenne.

Tällä palstalla on tilaa kaikille. Osa on kiinnostunut tarkastelemaan asioita tieteellisestä näkökulmasta, toiset enemmän hengen ja energian kautta. Tilaa on kaikenlaisille skeptikoille ja minusta on hienoa, että täällä pääsee juttelemaan niin erilaisten ihmisten kanssa. Aikoinaan avasin tämän keskustelun nimenomaan sen takia, että halusin kuulla mitä muut näistä mytologisista olennoista ajattelevat; itselläni on omat käsitykseni aiheesta, mutta en näe syytä mennä inttämään että "asia on nyt ja ainoastaan näin".

Hiukan drama queen -ote näyttäisi olevan kun ei tunnu kestävän sitä, että toisilla on erilaiset näkemykset asioista ja lähestymistapa. Mielestäni kukaan ei ole sinua arvostellut mitenkään. Ja niinkuin arvon Sinuhe aiemmin tuolla tokaisi, niin mielestäni on kanssa tervettä, ettei kaikkea niele tuosta vain pureksimatta. Näissä asioissa on syytä käyttää siunautunutta aivokapasiteettia, jotta touhu ei mene fanaattiseksi hörhöilyksi. Olen täällä itse esittänyt mielipiteitä omista hörhähtävistä näkemyksistäni ja olen saanut aina mielenkiintoisia vastauksia ja kommentteja. Eli lienee asenteesta kiinni.

Henkilökohtaisesti minua harmittaa se, miten henkisten asioiden käsittelyssä mennään monesti ihan överiksi. Ensin tullaan uskoon ja seuraavaksi ollaan Jeesuksen uusin reinkarnaatio, tyyliin. Ja painotan, etten tarkoita kenenkään foorumilaisen täyttävän näitä tuntomerkkejä, mutta varmasti kaikki olemme tällaisiin tapauksiin törmänneet.

En myöskään näe välttämättömänä enkä oikeastaan edes tarpeellisena että tiede ja henkisyys sulautuisivat yhteen. Ne voivat toimia hyvin erillään jos osaavat toimia tarpeen vaatiessa yhdessä ja antaa tukea toisilleen. Maailmankaikkeus on monimutkainen.

“I don't have dreams. How can I say it? I myself am a dream.”

Vs: Mytologiset olennot 05.05.2012 08:17 #735

• Varaktori
  • Varaktori hahmo
  • Poissa
  • Valvoja
  • Valvoja

Mercutio kirjoitti: En myöskään näe välttämättömänä enkä oikeastaan edes tarpeellisena että tiede ja henkisyys sulautuisivat yhteen.

No nyt puhut vähän, mutta mielestäni täyttä asiaa, sillä tästä olen kanssasi suunnilleen samaa mieltä. Jo aikoinaan Martti Luther muotoili kahden regimentin opin jossa erotetaan toisistaan maallinen regimentti ja hengellinen regimentti.

Toisaalta sitten minä kyllä uskon tieteen vielä pystyvän selittämään sellaisia asioita joita moni skeptikko pitää puhtaana uskontona. Niin että tässä sitä taas ollaa tämän aiheen osalta takaisin lähtökuopissa? :woohoo:

Mitä tulee tuohon Andromedan tyyliin esittää asioita, niin minä kyllä arvostan sitä. Eikö se ole toisaalta hyvä jos joku on varma asiastaan? Ei se minusta mitenkään estä muita olemasta eri mieltä jos siltä tuntuu.

Viimeksi muokattu: : Varaktori.

Vs: Mytologiset olennot 05.05.2012 08:25 #737

• Mercutio
  • Poissa
  • Täysjäsen
  • Täysjäsen
  • Mazoku

Varaktori kirjoitti:
Mitä tulee tuohon Andromedan tyyliin esittää asioita, niin minä kyllä arvostan sitä. Eikö se ole toisaalta hyvä jos joku on varma asiastaan? Ei se minusta mitenkään estä muita olemasta eri mieltä jos siltä tuntuu.

Se, että lapsi saa kiukkukohtauksen karkkikaupassa ja heittäytyy selälleen lattialle ei tarkoita, että käytös olisi syytä sallia. :)

Vs: Mytologiset olennot 05.05.2012 08:27 #738

• Sinuhe
  • Sinuhe hahmo
  • Poissa
  • Valvoja
  • Valvoja

Varaktori kirjoitti: No nyt puhut vähän, mutta mielestäni täyttä asiaa, sillä tästä olen kanssasi suunnilleen samaa mieltä. Jo aikoinaan Martti Luther muotoili kahden regimentin opin jossa erotetaan toisistaan maallinen regimentti ja hengellinen regimentti.

Toisaalta sitten minä kyllä uskon tieteen vielä pystyvän selittämään sellaisia asioita joita moni skeptikko pitää puhtaana uskontona. Niin että tässä sitä taas ollaa tämän aiheen osalta takaisin lähtökuopissa? :woohoo:

Minun mielestäni taas Bahai-uskolla on oikea ote tähän:

"Bahá'í-elämänarvoja ovat miehen ja naisen tasavertaisuus, ennakkoluulottomuus ja itsenäisen ajattelun tukeminen, tieteen ja uskonnon harmonia, luonnon kunnioittaminen sekä yhteisten ratkaisujen löytäminen rakentavan neuvottelun avulla."

He pyrkivät siis kehittämään uskontoaan tieteen ehdoilla, eivätkä junnaa paikallaan. Bahai on tarkoitettu siis koko maailman yhdistäväksi uskonnoksi, joka tietysti voi olla toiveajattelua. :dry:

www.bahai.fi/

Puheesi on kärpäsen surinaa korvissani.
Viimeksi muokattu: : Sinuhe.

Vs: Mytologiset olennot 05.05.2012 08:37 #739

• Varaktori
  • Varaktori hahmo
  • Poissa
  • Valvoja
  • Valvoja

Sinuhe kirjoitti: Minun mielestäni taas Bahai-uskolla on oikea ote tähän:

No tuohan on erikoinen uskonto. Vissiin Bahá'u'lláhin kirjoituksia ei ole netissä vapaasti luettavissa, vaan pitäisi ostaa heidän kirjojaan jotta tuohon pääsisi paremmin sisään. No tietty kirjastosta varmaan löytyy.

Väittävät kannattajia löytyvän 6 miljoonaa joten on se jo jonkinlaista jalansijaa saanut.

Vs: Mytologiset olennot 05.05.2012 12:31 #743

• Andromeda
  • Andromeda hahmo
  • Poissa
  • Platinajäsen
  • Platinajäsen

Mercutio kirjoitti: Andromeda: Aika erikoinen tapa kommentoida muiden tuntemisia ja tietämisiä. Itse olen kanavointien parissa viettänyt lähes koko elämäni, joten hiukka nauratti tuo muka niin varmasti tietävä asenne.

Tällä palstalla on tilaa kaikille. Osa on kiinnostunut tarkastelemaan asioita tieteellisestä näkökulmasta, toiset enemmän hengen ja energian kautta. Tilaa on kaikenlaisille skeptikoille ja minusta on hienoa, että täällä pääsee juttelemaan niin erilaisten ihmisten kanssa. Aikoinaan avasin tämän keskustelun nimenomaan sen takia, että halusin kuulla mitä muut näistä mytologisista olennoista ajattelevat; itselläni on omat käsitykseni aiheesta, mutta en näe syytä mennä inttämään että "asia on nyt ja ainoastaan näin".

Hiukan drama queen -ote näyttäisi olevan kun ei tunnu kestävän sitä, että toisilla on erilaiset näkemykset asioista ja lähestymistapa. Mielestäni kukaan ei ole sinua arvostellut mitenkään. Ja niinkuin arvon Sinuhe aiemmin tuolla tokaisi, niin mielestäni on kanssa tervettä, ettei kaikkea niele tuosta vain pureksimatta. Näissä asioissa on syytä käyttää siunautunutta aivokapasiteettia, jotta touhu ei mene fanaattiseksi hörhöilyksi. Olen täällä itse esittänyt mielipiteitä omista hörhähtävistä näkemyksistäni ja olen saanut aina mielenkiintoisia vastauksia ja kommentteja. Eli lienee asenteesta kiinni.

Henkilökohtaisesti minua harmittaa se, miten henkisten asioiden käsittelyssä mennään monesti ihan överiksi. Ensin tullaan uskoon ja seuraavaksi ollaan Jeesuksen uusin reinkarnaatio, tyyliin. Ja painotan, etten tarkoita kenenkään foorumilaisen täyttävän näitä tuntomerkkejä, mutta varmasti kaikki olemme tällaisiin tapauksiin törmänneet.

En myöskään näe välttämättömänä enkä oikeastaan edes tarpeellisena että tiede ja henkisyys sulautuisivat yhteen. Ne voivat toimia hyvin erillään jos osaavat toimia tarpeen vaatiessa yhdessä ja antaa tukea toisilleen. Maailmankaikkeus on monimutkainen.

Jussiko se täälläkin laukoo samanlaista tekstiä kuin siellä toisella palstalla ;)

Nokia on menneen talven lumia.

Vs: Mytologiset olennot 05.05.2012 12:34 #744

• Andromeda
  • Andromeda hahmo
  • Poissa
  • Platinajäsen
  • Platinajäsen
Minä tulin tälle palstalle koska T.Koivula tätä suositteli. Ja kommentoin asioita kuten ne itse näen. Tuossa edellä on kirjoiteltu että tiede on itseään korjaavaa, joten miten se olisi "oikeampi" tapa nähdä asioita kuin mikään muukaan tapa.
Mercutio nyt kärjistää juttujani ihan tarkoituksella ja käyttää tuota drama Queen ilmaisua kuten eräs toinen nikki toisella palstalla.

Viimeksi muokattu: : Andromeda.

Vs: Mytologiset olennot 05.05.2012 12:53 #745

• Mercutio
  • Poissa
  • Täysjäsen
  • Täysjäsen
  • Mazoku
Tämä onkin vallan mukava foorumi, siksi täällä itse viihdynkin. Ja ihan tiedoksi, tämä on ainoa palsta, jolla hörhöilen joten en ole haikailemasi Jussi. Tietty jos muualtakin olet tällaista kommentia saanut niin kylppärin seinällä on useimmilla sellanen heijastava juttu johon voi vilkaista.

Olin ensin iloinen kun huomasin henkiseen lähestymistapaan nojautuvan henkilön liittyneen foorumille. Siinä vaiheessa kun osoitit, että kilahdat siitä kun toinen kirjoittaja asiallisesti esitti oman kantansa ja kävit tuolla vähättelemässä muita niin totesin, että eipä kiinnosta enää. Pystyisin sulattelemaan hyökkäävän ja kaikkitietävän käytöksen jos itse olisit kykenevä vastaanottamaan sitä samalla mitalla. Eli et pysty vastaanottamaan kommenttia samassa suhteessa kuin sitä itse lataat.

Vs: Mytologiset olennot 05.05.2012 13:13 #746

• Sinuhe
  • Sinuhe hahmo
  • Poissa
  • Valvoja
  • Valvoja

Andromeda kirjoitti: Tuossa edellä on kirjoiteltu että tiede on itseään korjaavaa, joten miten se olisi "oikeampi" tapa nähdä asioita kuin mikään muukaan tapa.

Ymmärtääkseni vastasin tähän jo aikaisemmassa viestissäni. Jos pelkästään itseään korjaavuudesta puhutaan, niin useimmat uskomusjärjestelmät eivät siihen kykene. Tieteessä informaation siirto perustuu toistettavuuteen ja siihen, että muut voivat halutessaan tarkastaa informaation oikeellisuuden. Maailmankatsomuksissa informaation siirto perustuu lähes aina johonkin auktoriteettiin; oli se sitten pappi, raamattu, kanava tai "uskontoveri". Mikäli joku on niin onnellinen, että kykenee itse vastaanottamaan informaatiota vaikkapa väitetystä henkimaailmasta, niin useinkaan ei ole mitään menetelmää vahvistaa tätä informaatiota. Aina voi tietysti vedota omaan korkeaan henkiseen tasoonsa ja intuitioonsa ja väittää, että osaa suodattaa oikean informaation väärästä, mutta tämäkin argumentointi perustuu omaan subjektiiviseen arvioon omasta mahdollisesta "henkisestä tilastaan".

Äskettäin uutisoitiin siitä, että ihmiset pitävät itseään älykkäämpinä kuin ovat:

"Tutkimuksissa ihmisiltä kysytään tietoja esimerkiksi maantiedosta ja sukupuolitaudeista. Heille annetaan myös loogista päättelyä tai tunneälyä vaativia tehtäviä. Lopuksi ihmiset itse arvioivat, kuinka hyvin he pärjäsivät.

Tulokset ovat aina samanlaisia: vaikka ihmiset pärjäisivät testeissä hyvinkin huonosti, he uskovat pärjänneensä keskitasoa paremmin."

www.hs.fi/ulkomaat/Tyhm%C3%A4+on+liian+t...+itse/a1305559157792

En usko että teen kovinkaan virheellistä analogiaa sanoessani, että sama pätee myös itseään muita henkisemmin kehittyneemmäksi pitävien ihmisten kanssa. Mainitsen tämän siksi, että tätä usein käytetään argumenttina sille, että on itse oikeassa ja muut väärässä suodatellessaan informaatiota.

Pidän kuitenkin mahdollisena että poikkeuksiakin on, aina tietysti vaikuttaa sekin että millaisista informaatioista, kokemuksista ja ilmiöistä on kyse, että miten omaan ja ennen kaikkea muiden maailmankatsomuksiin tulisi suhtautua. Useammat henkisyydestä kiinnostuneet ihmiset eivät kuitenkaan omaa itse mitään väitettyä yliluonnollista tietoista tapaa vastaanottaa informaatiota.

Puheesi on kärpäsen surinaa korvissani.

Vs: Mytologiset olennot 05.05.2012 17:04 #748

• Andromeda
  • Andromeda hahmo
  • Poissa
  • Platinajäsen
  • Platinajäsen

Mercutio kirjoitti: Tämä onkin vallan mukava foorumi, siksi täällä itse viihdynkin. Ja ihan tiedoksi, tämä on ainoa palsta, jolla hörhöilen joten en ole haikailemasi Jussi. Tietty jos muualtakin olet tällaista kommentia saanut niin kylppärin seinällä on useimmilla sellanen heijastava juttu johon voi vilkaista.

Olin ensin iloinen kun huomasin henkiseen lähestymistapaan nojautuvan henkilön liittyneen foorumille. Siinä vaiheessa kun osoitit, että kilahdat siitä kun toinen kirjoittaja asiallisesti esitti oman kantansa ja kävit tuolla vähättelemässä muita niin totesin, että eipä kiinnosta enää. Pystyisin sulattelemaan hyökkäävän ja kaikkitietävän käytöksen jos itse olisit kykenevä vastaanottamaan sitä samalla mitalla. Eli et pysty vastaanottamaan kommenttia samassa suhteessa kuin sitä itse lataat.

Itse olet nyt taitanut kilahtaa tässä. Se näkyy kyllä kirjoitelmistasi. Sinä saat tulkita kirjoitelmiani omien suodattimiesi läpi ja teet omia päätelmiäsi, ne eivät välttämättä ole kuitenkaan oikeita sen suhteen mitä olen tarkoittanut.

Viimeksi muokattu: : Andromeda.

Vs: Mytologiset olennot 05.05.2012 20:18 #751

• Mercutio
  • Poissa
  • Täysjäsen
  • Täysjäsen
  • Mazoku
Joo kieltämättä olen kokenut käytöksesi turhauttavaksi. Jokainen vetäkööt omat johtopäätöksensä miten mistäkin, mutta en kyllä enää ihmettele, ettei mainitsemillasi aiemmilla foorumeilla ole osattu panostasi arvostaa. Ja jollet pahastu niin en näe tarpeelliseksi keskustella aiheesta enempää, sillä huomaan ettei viestini tule perille - puolestani asia on siis loppuunkäsitelty. :)

Vs: Mytologiset olennot 06.05.2012 10:46 #755

• Andromeda
  • Andromeda hahmo
  • Poissa
  • Platinajäsen
  • Platinajäsen

Mercutio kirjoitti: Joo kieltämättä olen kokenut käytöksesi turhauttavaksi. Jokainen vetäkööt omat johtopäätöksensä miten mistäkin, mutta en kyllä enää ihmettele, ettei mainitsemillasi aiemmilla foorumeilla ole osattu panostasi arvostaa. Ja jollet pahastu niin en näe tarpeelliseksi keskustella aiheesta enempää, sillä huomaan ettei viestini tule perille - puolestani asia on siis loppuunkäsitelty. :)

Tuo nyt ei ole aivan totta, mitä edellä kirjoitit. Se palsta jolta pois jäin, kyllä siellä oli moni joka vitsiksikin kirjoitelmiani usein väänsi, ilmoittanut että olisi kiva jos siellä vielä jatkaisin. Kirjoitelmathan ovat siellä edelleen luettavissa, ellei ylläpitäjä ole niitä sieltä poistanut? Kuutisen vuotta siellä kirjoittelin, kuten aiemmin jo mainitsin, joten tuskin olisin viitsinyt vaivautua kirjoittelemaan noin monen vuoden ajan, ellei ainakin osa palstan lukijoista olisi pitänyt kirjoitelmistani.
Älä sinäkään pahastu jos en lähiaikoina tai enää ollenkaan tänne kirjoittele ;)
PS. Onhan täällä muitakin tuttuja nikkejä jotka em. palstan YP siivosi sieltä pois koska ei ilmeisesti pitänyt heidän tavastaan lähestyä asioita.
En ole suinkaan ainoa, enkä ole sellaista koskaan väittänytkään.

Vs: Mytologiset olennot 20.05.2012 09:41 #795

• Zetor.
  • Zetor. hahmo
  • Poissa
  • Platinajäsen
  • Platinajäsen
Vastauksena nimimerkki Anromedalle sanoisin,että olen edelleenkin sitä mieltä että Lumimiehet ja Isojalat ovat pelkkää tarua,uskomuksia ja siis myös urbaania legendaa.Ja syyt siihen ovat ainoastaan ja vain loogisia.

Esimerkiksi jos Lumimiehiä olisi olemassa,niin välttääkseen sukupuuton
niitä pitäisi olla satojen yksilöiden populaatioita.Ja mikäli niitä olisi satoja yksilöitä niin on itsestään selvää se,että niitä havaittaisiin päivittäin.

Luonnontieteilijät tutkisivat niitä,kuvaisivat niitä ja niistä tehtäisiin erilaisia luontodokumentteja.Lisäksi niitä olisi myös eläintarhoissa.

Mutta onko näin käynyt?Vastaus siihen on hyvin yksiselitteinen;Ei ole koska Lumimiehiä ei ole olemassa.

Ja nimenomaan näiden samojen seikkojen perusteella en usko myöskään Isojalkojen ja muiden vastaavien olemassaoloon.

Näistä samoista syistä johtuen en usko myöskään tarunomaisten meri-ja järvihirviöiden olemassaoloon,eli en siis usko myöskään Loch Nessin "järvihirviöön".

Näissä suhteissa kannattaa muistaa myös se,että mikäli populaatio on pieni koostuen muutamasta kymmenestä yksilöstä,niin ajanmittaan tulee väkisinkin sisäsiittoisuutta.

Tällainen sisäsiittoisuus saa aikaan sen,että ajanmittaan saman geeniperimän takia populaatio rappeutuu ja kuolee sukupuuttoon.

:pinch:

Kaikki mikä on ilmassa,on irti!

Vs: Mytologiset olennot 05.01.2013 11:37 #1068

• Zetor.
  • Zetor. hahmo
  • Poissa
  • Platinajäsen
  • Platinajäsen
Jatketaanpa vielä listaa näistä mytologisista (ja kuvitelluista) olennoista Mothmanin,Isojalkojen, Lumimiesten ja Loch Nessin hirviöiden lisäksi ja lisätään listalle Vampyyrit,Ihmissudet ja Lohikäärmeet.

Näiden suhteen tarinat Vampyyreista ovat ikivanhoja koska niistä on olemassa kertomuksia jo muinaisen Egyptin ja Antiikin Kreikan ajoilta.

Lisäksi niistä on olemassa kertomuksia Euroopasta keskiajan molemmin puolin ja niissäkin kertomuksissa,kuten myös muinaisen Egyptin ja Antiikin Kreikan kertomuksissa,vampyyrin toinen olomuoto oli lähes mikä tahansa nelijalkainen eläin.

Vasta Abraham "Bram" Stokerin (1847-1912) kauhukirjan Dracula myötä Vampyyrin toiseksi olomuodoksi vakiintui lepakko.Tämähän on nykyäänkin hyvin nähtävissä kaikissa aiheeseen liittyvissä ja niistä
tehdyissä kauhuelokuvissa.

Ihmissusista (Afrikassa leopardimiehistä) on myös olemassa monia kertomuksia ja lähinnä Euroopasta keskiajan molemmin puolin.

Näissä eurooppalaissa kertomuksissa Ihmissusista paljastuu,lähinnä sen aikaisten oikeudenkäyntien pöytäkirjoista epäiltyjä vastaan se, että he olivat oman aikansa sarjamurhaajia sekä kannibaaleja myös.

Pääsääntöisesti he saivat kuolemanrangaistuksen jota ei niihin aikoihin lainkaan pantu käytäntöön nopeasti vaan melko pitkään ja kiduttamalla.

Ja tällaisten,oman aikansa sarjamurhaajien,toimista muodostui sitten vuosisatojen aikana urbaani kansanlegenda henkilöistä,jotka täyden kuun aikana tiettyjen maagisten toimitusten ansiosta muuttuvat Ihmissusiksi ja lähtevät surmaamaan ja syömään ihmisiä.

Näiden kertomusten Lohikäärmeistä (tai Louhikäärme),alkuperä sijoittuu muinaiseen Kiinaan ja kiinalaiseen horoskooppiin jonka eräs
"tähtimerkki" on Lohikäärme.

Eli näillä tavoin niitä mytologisia olentoja on myös luotu "wanhoina aikona".

:evil: :S

Vs: Mytologiset olennot 08.01.2013 11:40 #1073

• Zetor.
  • Zetor. hahmo
  • Poissa
  • Platinajäsen
  • Platinajäsen
Jatketaanpa aihetta edelleenkin syystä,että kirjastostani,joka taitaa käsittää yli 30 hyllymetriä,löytyi asiaan tavallaan sopiva teos.

Eli Reijo Sjögrenin vuonna 1972 julkaistu teos Mies toisesta maailmasta ja muita ufoilmiöitä.Kustannusosakeyhtiö Otavan laakapaino,Keuruu 1972.

Eräs kirjan aihe on:Ufot ja ihkalit eli eläinkertomukset,ja siitä seuraavaksi:

Humanoidien,joista käytetään myös nimitystä UWO (unidentifiel walking object) eli tunnistamattomien kävelevien kohteiden havaintojen yhteydessä on myös koko joukko tarinoita Etelä-ja Keski-Amerikan ns.ihkaleista eli noin 90 senttimetriä pitkistä mustista ja karvaisista olennoista.Ne ovat kohdanneet alkuasukkaita vihamielisen tunnelman vallitessa.Niin kauan kuin ufoilmiötä on tutkittu,on myös saatu havaintokertomuksia tällaisista olennoista.

Meksikossa Tenejapan kaupungissa on liikkunut näitä tapaamistarinoita
jo 20 vuoden ajan.Kohtaamiset ovat aina ja lähes poikkeuksetta olleet vihanmielisiä.

Eräs mies joutui tekemisiin tuollaista olentoa ympäröineen "kehän"
kanssa ja huitaisi sitä machetellaan,joilloin olento putosi puolentoista
metrin korkeudelta maahan ja hävisi olemattomiin.Jäljelle jäin vain kasa tuhkamaista ainetta.

Ihkalien sanotaan elävän Tenejapan lähettyvillä olevan vuoren onkaloissa.Tästä syystä seudun asukkaat eivät koskaan mene luoliin.Jotkut ihmiset ovat nähneet näitä olentoja luoliensa suulla.On tapauksia,jolloin ihminen on halvaantunut-tosin vain väliaikaisesti-kohdattuaan tällaisen olennon.Yleisesti Tenejapassa uskotaan,että olennot eivät ole tästä maailmasta.Niitä on nähy lentelevän rakettilaite selässään.Sanotaan myös,että olennot ovat tämän laitteen avulla ryöstäneet ihmisiä.Kertomuksien mukaan raketti voi lentää kaksi aikuista ihmistä kuormanaan.Ihkaleja on nähty myös kulkevan luolien lähettyvillä jollakin toisilla kulkuneuvoilla.Kerran eräs juopunut mies kohtasi Ihkalin,joka hyppi ympäriinsä kutitellen juopunutta.Mies yritti huitaista sitä nyrkillään,mutta ei osunut.Lopulta mies väsyi huitomiseen ja kaatui;Ihkali hävisi paikalta.

Lienevätköhän nämä Ihkalit Mothmanien hieman räyhäkkäämpiä sukulaisia?

:evil:

Vs: Mytologiset olennot 08.03.2013 16:53 #1368

• Zetor.
  • Zetor. hahmo
  • Poissa
  • Platinajäsen
  • Platinajäsen
Mikäli nämä mytologiset olennot joitain edelleen kiinnostavat niin kyllähän niitä löytyy kun alkaa hieman kaivelemaan.

Kuten esimerkiksi Kreikan mytogian Harpyijat eli siivekkäät naisolennot,seireenit,kykloopit jne..

Myös linnunhahmoinen ukkoslintu esiintyy Euroopan,Aasian ja Amerikan kansojen vanhoissa uskonnoissa.

Isojalkojen vastineita ovat Australian Yowie,Mongolian Alma ja Floridan skunkkiapina.

:evil: :silly:

Mytologiset olennot 02.10.2013 18:04 #2050

• Pakkasukko
  • Pakkasukko hahmo
  • Poissa
  • Platinajäsen
  • Platinajäsen

Totuus on aina jossain

Mytologiset olennot 05.10.2013 15:26 #2058

• Zetor.
  • Zetor. hahmo
  • Poissa
  • Platinajäsen
  • Platinajäsen

Pakkasukko kirjoitti: Isojalat ovat taas päässeet uutisiin, ainakin ulkomailla. Tällä kertaa pakastimia ei olla kuitenkaan
lähdetty karvaamaan :whistle:

www.unexplained-mysteries.com/news/25555...bigfoot-dna-evidence

www.dailymail.co.uk/news/article-2441231...earch---say-DNA.html

www.expressen.se/nyheter/forskarna-har-a...sen---bigfoot-finns/

bf-field-journal.blogspot.fi/

Jösses sentään! Daily Mailin esiintymiskartan mukaan melkoinen osa Amerikan väestöstä onkin isojalkoja :evil: No,isossa maassa pitää tietysti olla myös isot jalat... :S

Tälliaisista örkeistä oli ennen internetin aikaa runsaasti tarinoita erilaisissa kirjoissa.Kuten esim.kirjassa Mysteerien maailma,julkaistu Suomessa vuonna 1984.Kyseisen kirjan osiossa "Hirviöt",on 28 sivua tarinoita kaikenlaisista mytologisista olennoista ja muista öttiäisistä :woohoo:

Kyseisen kirjan sivulla 158 tuodaan esille eräälainen itäinen Isojalan vastine:

Neuvostoarmeijan everstiluutnantti V.S.Karapetjan,jonka asemapaikka sijaitsi vuoden 1941 kolmen viimeisen kuukauden ajan Dagestanin autonomisessa neuvostotasavallassa,sai paikallisilta viranomaisilta pyynnön tutkia vuorilta läheltä Buinakskia kiinni siepattu mies.Ulkonäöltään erikoisen näköistä vankia epäiltiin valeasussa esiintyväksi vakoilijaksi.Viranomaiset toivoivat,että Karapetjan,joka oli lääkintäupseeri,pystyisi päättelemään,käyttikö epäilty valeasua vai ei.

Karapetjan kuvaili tapahtumaa seuraavasti:

Voin vieläkin nähdä tuon miespuoleisen olennon seisovan edessäni alastomana,paljain jaloin.Kyse näytti epäilemättä olevan ihmisestä,sillä olennon koko hahmo oli inhimillinen.Sen rintakehä,selkä ja hartiat olivat kuitenkin tummanruskean takkuisen karvoituksen peitossa.Olento oli keskikokoista ihmistä pidempi,ehkä noin 180 sentin pituinen.Sen silmät eivät kertoneet minulle mitään.Ne olivat tyhjät ja ilmeettömät eläimen silmät.Kun vankia pidettiin lämpimässä huoneessa,se hikoili hyvin runsaasti.Olin läsnä,kun sille tarjottiin hieman vettä ja syötävää,ja joku tarjosi sille kättään tervehdykseksi,mutta siihen se ei reagoinut millään tavoin.Annoin tapauksesta suullisen lausunnon,jonka mukaan kyseessä ei ollut naamioitu ihminen,vaan jonkinlainen villi-ihminen.

Karapetjan olisi varmaankin hämmästynyt,mikäli hän olisi saanut tietää,että tällaisest otukset,jotka tunnettiin nimellä Kaptar,olivat melko yleisiä Kaukasuksella.

:evil: :woohoo: :whistle:

Mytologiset olennot 19.10.2013 12:02 #2078

• Pakkasukko
  • Pakkasukko hahmo
  • Poissa
  • Platinajäsen
  • Platinajäsen

Zetor. kirjoitti: Karapetjan kuvaili tapahtumaa seuraavasti:

...-miespuoleisen olennon seisovan edessäni alastomana,paljain jaloin.Kyse näytti epäilemättä olevan ihmisestä,sillä olennon koko hahmo oli inhimillinen.Sen rintakehä,selkä ja hartiat olivat kuitenkin tummanruskean takkuisen karvoituksen peitossa.Olento oli keskikokoista ihmistä pidempi,ehkä noin 180 sentin pituinen.Sen silmät eivät kertoneet minulle mitään.Ne olivat tyhjät ja ilmeettömät eläimen silmät... lämpimässä huoneessa,se hikoili hyvin runsaasti.Olin läsnä,kun sille tarjottiin hieman vettä ja syötävää,ja joku tarjosi sille kättään tervehdykseksi,mutta siihen se ei reagoinut millään tavoin...

:evil: :woohoo: :whistle:

Sellaisenaan tuo Karapetjan kuvaus tuo mieleen vaikkapa jonkin 70-luvun heittolajin edustajan, jonka illanvietto oli kisojen jälkeen päässyt lipsahtamaan vähän yli. Onhan noita nykyäänkin tullut nähtyä, mutta karvoitus ei ehkä ole kuitenkaan samalla tasolla, olemus kuitenkin pitkälti kuvatunlainen :lol:

Taas jotain suhteellisen tuoretta asian tiimoilta;

Himalajan lumimies on outo karhu

yle.fi/uutiset/dna-tutkimus_himalajan_lu...n_outo_karhu/6888460

Totuus on aina jossain
Sivu luotiin ajassa: 0.367 sekuntia