Behind the Throne

Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana:
  • Sivu:
  • 1

AIHE: Selittämätön kokemus?

Selittämätön kokemus? 05.12.2015 03:25 #3727

• Telepotaatti
  • Telepotaatti hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Poissa
  • Jäsen
  • Jäsen
Minua kiinnostaisi kuulla, mitä outoja, selittämättömiä tai kummallisia kokemuksia kullakin on. Siis mitä ihan itselle on tapahtunut. Tai lähipiirissä jne. Onko tällainen kokemus ollut jotenkin vaikuttamassa siihen, että olet kiinnostunut paranormaaleita ilmiöistä, ufoista jne? Olisi mielenkiintoista kuulla. Kerron sitten minäkin. Kunhan olen nukkunut.... :blink:

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Selittämätön kokemus? 06.12.2015 18:42 #3731

• RaahenTiikeri
  • RaahenTiikeri hahmo
  • Poissa
  • Kultajäsen
  • Kultajäsen
Ei kyllä ole mitään kunnon kokemuksia itsellä.Yksi ainut enneunen kaltainen on melkein se ainut kokemus josta voin mainita kun kysytään minun "yliluonnollisia" kokemuksia.
Kolme kertaa olen nähnyt jotain "outoa lentävää" ja joka kerran olen hoksannut hyvin nopeasti luonnolliset (ja erittäin todennäköiset)selitykset niille.
Kiinnostukseni ufoihin on tullut puhtaasti kirjallisuuden kautta.Aikoinaan tykkäsin uforaportti kirjojen tapauskertomusten tyylistä ja sitten Hynekin "ufot-todenrajamailla" kirja teki vaikutuksen näkökulmallaan.

En voi väittää olevani kovinkaan kiinnostunut yliluonnollisista asioista koko kentän laajuudella.Varovainen kiinnostus toki on vaikka jollekkin kotiseudun "kummittelutapaukselle" tms,mutta en voi väittää eläväni missään "erilaisessa todellisuudessa" esimerkiksi kummitustapaukset todeksi eläen.Kiinnostus ufoihinkin on melko teknissävytteistä enkä liitä ufologiaan mitään "henkistä aspektia" kuten moni ufoista kiinnostunut.
Sinänsä kyllä hyväksyn yliluonnollisiksi sanottuja ilmiöitä,ajattelen niiden olevan vain "piiloluonnollisia" jos tuo ilmaisumuoto on järkevä;kaikki oudot ilmiöt tullaan todennäköisesti joskus selittämään tieteen voimin.
Lähipiirissä on joitain kokemuksia,mummon enkelihavainto,äidin enneunet ja muu "kaukotietäminen",isän erittäin outo pallosalama-havainto jne jne...Mutta nuo lähipiirin havainnot eivät ole kyllä mitenkään vaikuttaneet minun mielenkiinnon suuntiin tai jos ovat niin hyvin vähän.

Tervetuloa vaan palstalle uusi kirjoittaja.Todella komea avatar-kuva sinulla.

Juhlissa oli kolme kymmenen litran astiaa täynnä boolia. Kuinka paljon boolia jäi jäljelle kun kustakin juotiin 3 litraa?

Selittämätön kokemus? 07.12.2015 19:28 #3736

• Telepotaatti
  • Poissa
  • Jäsen
  • Jäsen

RaahenTiikeri kirjoitti: Ei kyllä ole mitään kunnon kokemuksia itsellä.Yksi ainut enneunen kaltainen on melkein se ainut kokemus josta voin mainita kun kysytään minun "yliluonnollisia" kokemuksia.
Kolme kertaa olen nähnyt jotain "outoa lentävää" ja joka kerran olen hoksannut hyvin nopeasti luonnolliset (ja erittäin todennäköiset)selitykset niille.
Kiinnostukseni ufoihin on tullut puhtaasti kirjallisuuden kautta.Aikoinaan tykkäsin uforaportti kirjojen tapauskertomusten tyylistä ja sitten Hynekin "ufot-todenrajamailla" kirja teki vaikutuksen näkökulmallaan.

En voi väittää olevani kovinkaan kiinnostunut yliluonnollisista asioista koko kentän laajuudella.Varovainen kiinnostus toki on vaikka jollekkin kotiseudun "kummittelutapaukselle" tms,mutta en voi väittää eläväni missään "erilaisessa todellisuudessa" esimerkiksi kummitustapaukset todeksi eläen.Kiinnostus ufoihinkin on melko teknissävytteistä enkä liitä ufologiaan mitään "henkistä aspektia" kuten moni ufoista kiinnostunut.
Sinänsä kyllä hyväksyn yliluonnollisiksi sanottuja ilmiöitä,ajattelen niiden olevan vain "piiloluonnollisia" jos tuo ilmaisumuoto on järkevä;kaikki oudot ilmiöt tullaan todennäköisesti joskus selittämään tieteen voimin.
Lähipiirissä on joitain kokemuksia,mummon enkelihavainto,äidin enneunet ja muu "kaukotietäminen",isän erittäin outo pallosalama-havainto jne jne...Mutta nuo lähipiirin havainnot eivät ole kyllä mitenkään vaikuttaneet minun mielenkiinnon suuntiin tai jos ovat niin hyvin vähän.

Tervetuloa vaan palstalle uusi kirjoittaja.Todella komea avatar-kuva sinulla.

Kiitos kiitos, hauska tavata tosiaan...kävin piirtämässä kuvaan jälkitäteen antennit päähän. :woohoo:
Eikä kuvan edvardiaaninen habitus muutenkaan vastaa todellisuutta, heh...

Sepä on mielenkiintoista, kun jokaisella on omanlaisensa tarina kerrottavanaan. Olen samaa mieltä, että ei ole yliluonnollista vaan pelkästään vain vielä tuntematonta.

Itsellä kiinnostus lähti ehkä parikymppisenä kun piti lukea kirjastosta kaikki teokset, joita maalaiskirjastossa nyt yleensä voi rajatiedosta olla, eli aika rajallinen määrä. En ollut koskaan kuvitellutkaan, että itselle jotain selittämätöntä sattuisi. Olen aina ollut tosi kriittinen ja hyvin epähengellinen. Olen myös aina ajatellut, että paranormaaleja juttuja kokevat ovat jotenkin henkisesti korkealla tasolla, ja hymisevät päivät pitkät, eivät tee koskaan virheitä, syövät korkeintaan käpyjä, rummuttavat shamaanirumpua, istuvat jalat ristissä, eivätkä muutenkaan hivo maallsia ongelmia.

Oma ensimmäinen kokemus oli täysin spontaani psykometria- tai psykoskopiakokemus, en ollut sellaisesta vielä kuullutkaan enkä ole varma onko termi ihan täsmällinen mutta erään esineen käteen ottaessani pomppasin toiseen todellisuuteen, toiseen paikkaan ja aikaan, joka liittyi ilmeisesti sen esineen omistajan elämään ja kuolemaan, eli tunsin olevani toisen henkilön nahoissa hetken. Asia toistui kun kokeilin ottaa kappaleen uteliaisuuttani käteen toisenkin kerran. Olin äimän käkenä kokemuksesta useita kuukausia, mutta vastaavaa ei ole tapahtunut sen jälkeen, mutta kaikkea muuta erikoista kylläkin. Varsinaiselle etsijän polulle astuin kyllä vasta vuosia myöhemmin.

Täällä on paljon kirjoittajia, jotka tykkää teknisestä puolesta ja ufoista. Itselleni ne on juuri ehkä vierainta aluetta mutta olen utelias. Tykkään pitää kuitenkin jalat tällä pallolla, enkä hamuile tai kaipaa tähtiin. ;) Mutta seuraan esim. Tähtitieto ry:n ja Kalevi Riikosen juttuja tiiviisti ja myös uutisointia ufoista. Tämä filmi on kyllä niin mainio, jokainen voi uskoa tai olla uskomatta, kuten lähestymistapamme aina näihin taitaa olla, vai kuinka?

Olen Kalevin tavannut useamman kerran ja myöskin Rauni-Leena Luukasen (R.I.P) luennolla olen ollut muistaakseni kolme kertaa. Aina kun vaan on mahdollisuus niin osallistun ja yritän saada uutta aineistoa pureskeltavaksi. Ikävä kyllä useat rajatiedon jutut on maksullisia, jotkut liian kalliita meikäläiselle. On ystäviä ja tuttavia, jotka on käyneet kaiken maailman retriitit, parantajakurssit ja reissut Himalajalla ja pyhillä paikolla, jne mutta itselläni ei ole mitään mahiksia sellaiseen vaikka kiinnostusta olisi. Ehkä ne ei ole tarkoitettu sitten itselle, tiedä häntä.:) pitää pysytellä niissä rajoissa mitä resurssit antaa myöden. Hiljentyminen veden äärellä/päällä riittäköön mulle?

Pyydettäessä välitän energiaa, ja jotkut on siitä apuakin, jopa suurta sellaista saaneet. Että oikein tukevasti huuhaa-osastolla ollaan :woohoo: Mutta olen valmis kyseenalaistamaan kaiken, itseni ja omat uskomukseni ja kokemukseni ensisijassa.

Selittämätön kokemus? 07.12.2015 21:03 #3741

• RaahenTiikeri
  • RaahenTiikeri hahmo
  • Poissa
  • Kultajäsen
  • Kultajäsen
Olen myös aina ajatellut, että paranormaaleja juttuja kokevat ovat jotenkin henkisesti korkealla tasolla, ja hymisevät päivät pitkät, eivät tee koskaan virheitä, syövät korkeintaan käpyjä, rummuttavat shamaanirumpua, istuvat jalat ristissä, eivätkä muutenkaan hivo maallsia ongelmia.

-tää niin huvitti.Mutta eipä se noin taida olla.Paranormaaleja taitavat kokea kaikenlaiset ihmiset.

Täällä on paljon kirjoittajia, jotka tykkää teknisestä puolesta ja ufoista. Itselleni ne on juuri ehkä vierainta aluetta mutta olen utelias.
-minun kohdalla tuo sana tekninen oli aivan väärä valinta,tai sitten oikea,mutta väärin ymmärretty.En ole siis pätkääkään tekninen ihminen,enkä ymmärrä tekniikasta mitään.Pikemminkin olen hamppari kuka odottaa kevättä ja aurinkoa jos katosta palaa lamppu ja lisää vettä jos autossa palaa öljyvalo.
Teknisellä tarkoitin varmaankin jotain semmoista,että käsittelen ufoja konkreettisena älyllisenä haasteena,enkä liitä niihin ajatuksissani mitään henkisiä seikkoja saati uskonnollista aspektia.

Oomit ja käämit menee mulla kyllä hetkessä sekaisin.Sätkän osaan kääriä käsin ja koneella.

EDIT:
siis hei.Tuosta sinun "esineen koskettaminen siirsi toiseen aikaan ja paikkaan"-kokemuksesta tuli nyt mieleen...
Olitkohan se sitten sinä,kuka joskus takavuosina jollain toisella palstalla ja toisella nimimerkillä kyseli mielipiteitä kokemuksestaan,jossa vanha esine jätti kosketettaessa vaikutelman siirtymisestä sotatantereelle?

Juhlissa oli kolme kymmenen litran astiaa täynnä boolia. Kuinka paljon boolia jäi jäljelle kun kustakin juotiin 3 litraa?
Viimeksi muokattu: : RaahenTiikeri.

Selittämätön kokemus? 07.12.2015 23:29 #3742

• Telepotaatti
  • Poissa
  • Jäsen
  • Jäsen
Raahen tiikeri, en ole ollut minä tuo henkilö joka siirtyi sotatantereelle. Siirryin itse veneeseen, joka kaatui. Olin täysin valveilla, keskellä päivää, hyvin rento, myöhemmin arvioiden meditaation kaltaisessa tilassa, eli ajatukseton ja rento. Istuin oikeesti autossa.

Selittämätön kokemus? 08.12.2015 07:02 #3743

• Pihlaja67
  • Pihlaja67 hahmo
  • Poissa
  • Jäsen
  • Jäsen
Tervetuloa palstalle Telepotaatti :)

Mistä sitä aloittaisi… muutama enneuni tullut nähtyä, etiäiset tullut tutuksi, sitten
on muutama ufohavainto ja kokemus (sieppaus). Ufohavainnoista pakkasukko on jo
tänne kirjoittanutkin, paitsi siitä ufosieppauksestamme, koska sehän tulee kait ihan
artikkelina (e-kirja) sitten myöhemmin. Jahka Sinuheltakin saamme niitä kommentteja.

Yksikin enneuni oli sellainen, että näin navettamme palavan ja muutaman päivän päästä
se paloikin sitten oikeasti. Olin silloin jotain kahdeksan ikäinen. Kaikkein ihmeellisin
tapahtui myös ihan lapsena, se oli kait sitä taikuutta, kun lapsen harras toive toteutui
valosäteen saattelemana :).

Onhan noita…

Selittämätön kokemus? 08.12.2015 20:19 #3744

• Telepotaatti
  • Poissa
  • Jäsen
  • Jäsen

Pihlaja67 kirjoitti: Tervetuloa palstalle Telepotaatti :)

Mistä sitä aloittaisi… muutama enneuni tullut nähtyä, etiäiset tullut tutuksi, sitten
on muutama ufohavainto ja kokemus (sieppaus). Ufohavainnoista pakkasukko on jo
tänne kirjoittanutkin, paitsi siitä ufosieppauksestamme, koska sehän tulee kait ihan
artikkelina (e-kirja) sitten myöhemmin. Jahka Sinuheltakin saamme niitä kommentteja.

Yksikin enneuni oli sellainen, että näin navettamme palavan ja muutaman päivän päästä
se paloikin sitten oikeasti. Olin silloin jotain kahdeksan ikäinen. Kaikkein ihmeellisin
tapahtui myös ihan lapsena, se oli kait sitä taikuutta, kun lapsen harras toive toteutui
valosäteen saattelemana :).

Onhan noita…

Kiitoksia ja moikka Pihlaja! :kiss: Aika kiintoisia juttuja! Odotan innolla kirjanne julkaisua! Kovasti haluttaisi tietää tarkemminkin näistä kokemistasi asioista! Jaa toki ainakin se lapsuuden kokemuksesi, eli miten ja mikä toive toteutui? Itselläni ei mitään erikoista ole tapahtunut lapsuudessa. Etsinpäs täältä näiden ufo-juttujen joukosta tuon mistä kerrot.

Selittämätön kokemus? 09.12.2015 18:25 #3747

• Pihlaja67
  • Pihlaja67 hahmo
  • Poissa
  • Jäsen
  • Jäsen

Telepotaatti kirjoitti: Kiitoksia ja moikka Pihlaja! :kiss: Aika kiintoisia juttuja! Odotan innolla kirjanne julkaisua! Kovasti haluttaisi tietää tarkemminkin näistä kokemistasi asioista! Jaa toki ainakin se lapsuuden kokemuksesi, eli miten ja mikä toive toteutui? Itselläni ei mitään erikoista ole tapahtunut lapsuudessa. Etsinpäs täältä näiden ufo-juttujen joukosta tuon mistä kerrot.

Lapsuudenkodista ei tullut kauaksi muutettua, tästä on sellaiset kuutisen kilometriä sinne. Taitaa vielä
tänäkin päivänä sähkötön. Olihan se elo siellä vähän erilaista :) .

Se oli tosiaan sellainen, että en tiedä edes mitä tulisi ajateltua jos se olisi tapahtunut jollekin muulle
ja hän siitä kertoisi :unsure:

Se mitä tapahtui, niin se liittyi kauppa-auton tuloon. Olin moneen kertaan laskenut ne muutamat kolikot
joita minulla oli ja ne eivät riittäneet karkkiostokseeni jonka todella halusin. Karkkihetket olivat tosi
harvassa lapsuudessa, kerran kuukaudessa menee varmaan lähelle :silly: .

Suljin ne kolikot kämmenten väliin, olin pönttöuunin edessä polvillani ja toivoin sydämeni täydeltä
kaksikymmenpennisen muuttumista viisikymmenpenniseksi. Melkein samalla tapahtui valonvälähdys
käsien yläpuolella. Avasin kädet ja huomasin ilokseni sekä myös suureksi ihmetyksekseni, toiveeni
toteutuneen B)

Lapsen vilpitön toive toteutettiin? En ole tähän mennessä keksinyt mitään ns. loogista selitystä.
Ehkä tuosta tapahtuneesta juurtaa se että en ole kieltämässä heti kättelyssä ”mahdottomia” asioita.. :side:

Selittämätön kokemus? 10.12.2015 07:42 #3748

• Pakkasukko
  • Pakkasukko hahmo
  • Poissa
  • Platinajäsen
  • Platinajäsen
Tervetulot Telepotaatille täältäkin :)

Aika pitkälti tänne on jo ne, vielä selittämättömätkin jutut tullut kerrottua.. punainen salama/ säde kirkkaalta taivaalta auton editse, vieraileva punainen ”valopylväs” olohuoneessa, ufon laskeutumisjäljen(?) ihmettely, ”kuunpoltteen” jälki ikkunassa, automaattikirjoitus(?), jne.

Kaksi kertaa on tullut pelättyä, ensimmäinen kerta oli se minkä yhteydessä muutama tuntikin katosi
muistista. Siitä toisesta kerrasta ajattelin nyt kertoa, suomi24:jään siitä olen aiemmin kirjoittanutkin.

Ehkä selitys on mitä arkisin, mutta silloin pulssi kohosi kyllä tahtomatta.

Oltiin silloinkin Ruotsissa metsänistutushommissa, asuntovaunussa, työmaan äärelle asusteltiin, kuten tapana oli. Päivä ja ilta meni silloinkin tavallisia uomiaan pitkin, yö ei niinkään. Heräsin siihen, kun Terttu nousi istumaan l-asentoon. Siinähän ei vielä mitään ihmeellistä, onhan hän mennyt keittämään kahviakin unissaan ja sen semmoista vuosien varrella. Tuolloin alkoi kuitenkin suorastaan paasaamaan, kielellä jota en tunnistanut. Ehkä se oli sitä ”siansaksaa”, tai sitten ei.

Se oli kuin jostain kauhuelokuvasta siepattu. Äänensä ei ollut ”omansa”, ääni oli todella möreän miehinen. Ja paasaamisensa oli vihaista, vaikka sanoistaan mitään en ymmärtänytkään. Otin Terttua olkapäästä kiinni, ja silloin tunsin hänen olevan todella lämmin, kuuma suorastaan. Tarkoitukseni oli saada hänet makuulleen, mutta se ei käynyt ihan helposti, oli vähän kuin olisi patsaaseen tarttunut.

Sain hänet kuitenkin makuulleen ja paasaaminenkin lakkasi siihen paikkaan. Unen päästä kiinni saaminen ei sen jälkeen ollut ihan läpihuutojuttu, oli se nimittäin sen verran jännä paikka ja kun oltiin kahdestaan keskellä korpeakin. Kyllä siinä ajatukset tovin päässä pyöri :blink: .

Aamulla herätessämme kaikki oli ihan kuten normaalistikin. Kerroin siinä sitten yön vaiherikkaista tapahtumista, Terttulla ei ollut niistä minkäänlaisia muistikuvia. Kuumettakaan ei ollut illalla, eikä aamulla. Elokuvien riivatusta olisi käynyt täysin, mutta mistä siinä sitten olikaan kyse, niin ken sen varmaksi osaakaan sitten sanoa :dry: .

Totuus on aina jossain

Selittämätön kokemus? 10.12.2015 14:52 #3749

• Zetor.
  • Zetor. hahmo
  • Poissa
  • Platinajäsen
  • Platinajäsen
Mielenkiintoisia nuo selittämättömät kokemukset.Itse en muista kokeneeni vastaavia pl.se yksi sellaiseen viittaava kokemus vuodelta 1968 josta olen jo toisessa yhteydessä kirjoittanutkin.

Kun puhutaan enneunista,niin ikivanhojen uskomusten mukaan ne ovat jumalten viestejä.Näin ollen muinaisilla hallitsijoilla,esim.Egyptin faaraoilla,oli hovissaan sekä unienselittäjä ja astrologi (heh,nykyisin he lienevät poliittisia neuvonantajia sekä avustajia),joiden puoleen faaraot kääntyivät saadakseen tietoa tulevista tapahtumista.

Enneunien suhteen vanhoihin uskomuksiin kuuluu myös se,että ne ovat sielunvaelluksia toiseen todellisuuteen joissa on voitu nähdä enteitä tulevaisuudesta.Ja kuten olen jo aiemmin kirjoittanut,niin shamaanit ja poppamiehet käyttivät ns."tajunnan laajentajia" kun he halusivat siirtyä toiseen todellisuuteen ja nähdä enteitä tulevasta.Eräät tahot ovat arvelleet,että siinä "Isossa kirjassa" oleva Johanneksen ilmestys (Ilmestyskirja) olisi kirjoitettu pikku pölyssä.

Eräs melko tuore enneuni liittyy Kolavian lentoon 9268.Tämä venäläisen lentoyhtiön Airbus-matkustajakonehan lähti 31.10.2015 paluulennolle Pietariin Sharm-el Sheikhin lentokentältä Egyptistä.Reilut 20 minuuttia lähdön jälkeen koneen matkustamoon salakuljetettu,noin kilon painoinen pommi räjähti lähes kympin lentopinnalla tuhoisin seurauksin ja sen seuraksena 227 ihmistä menetti henkensä.

Pari päivää onnettomuuden jälkeen eräs venäläinen mieshenkilö kertoi Venäjän medialle,että hänen oli tarkoitus varata paikka paluulennolle juuri Kolavia 9268 lennolta.Mutta vuorokautta aiemmin hän kertoi nähneensä unen,jossa matkustajakone syöksyi autiomaahan joten hän varasi paikan vasta vuorokautta myöhemmin lähtevältä paluulennolta.Tämän lyhyen uutisen luin IL:n verkkosivuilta.

Unissa puhumisesta ja unissakävelystä on vuosien mittaan muistiin jäänyt ns."nippelitietoa".Kuten esim.unessa puhumisessa.Näin äkkiä muistellen niin sitä tapahtuu kevyen unen aikana.Silloin unissa puhuja puhuu joko selkokielellä tai sitten mongertaa jotain täysin käsittämätöntä.Unissapuhuja ei herää,mutta petikaveri saattaa herätä!

Muistaakseni myös unissakävely tapahtuu kevyen unen aikana.Ja kuten unissapuhuja,niin unissakävelijä ei jälkeenpäin muista mitään.

Unissakävelyyn liittyen niin omalle kohdalleni sellainen tapahtui vajaat kymmenen vuotta sitten.Olin silloin kesäleskenä ja menin koisimaan hieman ennen puoltayötä.Seuraava muistikuva on se,että hätkädin hereille siinä vaiheessa kun olin avannut jääkaapin oven.Vilkaisin tietysti kelloa ja se oli 05.30.Minulla ei todellakaan ole mitään muistikuvaa siitä,että olisin taapertanut makkarista keittiöön.

Joskus on tullut mietittyä sellaista,että ihmisen aivot ovat kuin universumi pienoiskoossa eli täynnä ratkaisemattomia mysteereitä!

:silly: :blink: :S

Kaikki mikä on ilmassa,on irti!

Selittämätön kokemus? 10.12.2015 17:59 #3750

• Telepotaatti
  • Poissa
  • Jäsen
  • Jäsen
Huppista, minusta on tullut kahden pallukan voimalla näköjään jäsen. :woohoo:

Kiitos näistä kokemuksistanne. Olette tosiaan ehtinyt varmaan täällä niitä kelata, mutta mulla on vaikeuksia löytää keskusteluja, joissa kerrotte näistä. Samoin jos teillä on tiedossa suomi24 -keskustelujen linkkejä, niin olisi kiva niitä saada. Hakemalla niitä ei löydä, sillä suomi24.fi -hakutoiminta ei anna juuri tuloksia ja joskus väittää jopa, ettei haulla löydy mitään, vaikka selkeästi nimimerkkiä tms. ja se kuitenkin keskustelussa on. Kun se uudistus tuli tänä vuonna, niin homma jotenkin meni pilalle tuonkin suhteen. Tuo örinä keskellä yötä kuulostaa pelottavalta... huh huh. :blink:

Tuosta enteiden näkemisestä minulla on yksi juttu kerrottavana. Oma tyttäreni 6-vuotiaana ei suostunut lähtemään junamatkalle, koska hänen mielestään "juna kaatuu". Koitin selittää, että juna pysyy kyllä raiteillaan ja vain ääriharvoin voi mitään sattua kun vastaan ei tule ketään ja mm. että juna on iso eikä sen päälle mikään tule. Tyttö toisteli tätä kaatumista eikä suostunut lähtemään mihinkään junalla. Arvelin, että hän on katsonut telkkarista jotain ohjelmaa, fiktiota missä on kuvattu junaonnettomuus ja on alkanut pelätä sen perusteella. Kuljimme paljon junalla tuohon aikaan.. Ei mennyt tästä kuin pari kuukautta, niin Jyväskylässä tapahtui tuo ratapihaonnettomuus, jossa kuoli muistaakseni 8 henkilöä. Junanvaunut olivat kaatuneet ratapihalle.

Kun katselimme uutisista tapauksen uutiskuvia, tyttäreni sanoi, että "Äiti minähän sanoin, että juna kaatuu". Sanoin hänelle, että hän on nähnyt asian etukäteen varmaankin ja kehotin häntä kertomaan aina, jos hänelle tulee vastaavia tuntemuksia tai asioita mieleen vahvasti. Yritin jotenkin sanoa, että jotkut ihmiset näkee ja kuulee asioita etukäteen ja että se on lahja ja sitä kannattaa kuunnella. Jonkun kerran hän on tiennyt esim. jos joku paikka mihin olemme olleet menossa, onkin kiinni. Tämän olemme todenneet paikan päällä. :) Myös telepatia toimii välilämme nytkin kun tyttöni on jo aikuinen. Hän on kertonut, että aina kun hänellä on ollut lapsenakin hätä, hän on yrittänyt ajatuksen voimalla saada asiaa kerrottua. Tällaisesta on esimerkki, kun häneltä oli kännykästä virta loppu niin tunsin että hän viestitti, että minun pitää tulla alaovelle (kerrostalossa) aukaisemaan ovi. Hänellä oli avaimet jääneet kotiin ja tuo em. kännykkäongelma. Näitä on useampia. :)

Selittämätön kokemus? 10.12.2015 22:26 #3751

• RaahenTiikeri
  • RaahenTiikeri hahmo
  • Poissa
  • Kultajäsen
  • Kultajäsen
tässä kun on noista unista kirjoitettu,niin kirjoitetaanpa vähän omistakin.Olen näistä joskus SUT-forumillekkin kirjoittanut,joten joku voi tulla huutaan,että Siellä Kirjoitit Erilailla,mutta huutakoon,kyllä maailmaan näppäinten ääntä mahtuu.Yritän kuitenkin pitäytyä pelkistetyissä selostuksissa ja niin,että SUTin kenties pisempien selostusten nyanssien värittämien juttujen päätarina pysyy samana.
Eli kyse on suhtautumisestani "enneuniin".
Suhtautumiseni omiin(ja läheisten)kokemuksiin nojaten on hyvin kahtalainen.En pidä niitä minään muina kuin hölyn pölyinä,ja toisaalta joskus uniin osuu niin tarkkoja faktoja että kauhistuttaa.

Oma ainokainen "enne uneni" tapahtui alkuvuodesta 2007.Tiesin tosielämän puolelta,että isäni on seuraavana päivänä viemässä isoäitiäni silmälääkäriin; yöllä unessa näin,että isä palaa sairaalalta yksin ja kertoo,että isoäidin käsi oli alkanut puutumaan silmälääkärin vastaanotolla,ja silmälääkäri kehoitti hakeutumaan polille mahdollisen sydänkohtauksen takia.

No,seuraavana päivänä (tosielämässä) isä sitten vei isoäidin silmälääkäriin.Ja molemmat myös palasivat silmälääkäristä terveinä ihmisinä.Mutta myöhemmin illalla isä oli alkanut puhumaan äidilleni mökillä,että vasen käsi puutuu.Äiti sitten soitti ambulanssin,ja todella isällä oli sydänkohtaus ja siitä sairaalaan pallolaajennukseen.
Sekä isä että isoäiti molemmat elävät vielä,isoäiti jo pitkälle yhdeksää kymmentä käyvänä.

Toinen "enneuneni" 2008 vuodelta liittyy entiseen avopuolisooni.Syvästi masentunut ja monet itsemurhayritykset läpi käynyt ihminen,paljon tapahtui hänen kanssaan ja varmasti on pyörtynyt monta kertaa elämässään,ja ihan meinannut kuollakkin(niin minäkin hänen takiaan,mutta en)...mutta en kyllä nähnyt kuin kerran hänestä unta,jossa hän pyörtyi kotonaan täydestä pysty asennosta.
Seuraavana päivänä laitoin sille viestin sitten (ei oltu enää niin aktiivisesti face to face tekemisissä),että "pyörryitkö eilen".No,oli pyörtynyt.Sai sitten 24h sydäntarkkailuvehkeet ym,mutta lopulta tila osoittautui ns.siunatuksi tilaksi ja ilmeisesti raskauden takia heitelleitten verenpaineitten aiheuttamiksi,vaikkakin oli rytmihäiriöitäkin rinnassaan kokenut.

En osaa pitää noita kahta untani,joista toinen ei edes ollut eksakti enneuni(koska isä sairastui mummon sijasta),kovinkaan merkityksellisinä.Koska näen niin vilkkaasti (melkein viikottain) enneunilta vaikuttavia unia jotka myötäilevät kovin tarkasti todellisen elämäni realiteetteja ympäristöineen ja henkilöineen.Unissa usein tapahtuu hyvin tarkkoja tilanteita todellisissa ympäristöissä todellisine ihmisineen ja eläimineen.Aivan kuin filmiltä näytettäisiin,että TULEE TAPAHTUMAAN TÄMÄN HENKILÖN SEURASSA JA TÄLLÄ AUTOLLA AJETTAESSA jne jne...Ja kertaakaan mikään unien näyttämä skenaario ei ole toteutunut tuon 2008 vuoden jälkeen.Aluksi pelkäsin noita unia,esimerkiksi unta isän ja äitin kolarista (auto oli todella olemassa oleva auto,ja paikka oli semmoinen jossa he usein ajoivat) tai unta jossa välittyi vahvasti,että siskon esikoiselle tapahtuu todella ikäviä asioita tietyssä iässä...no ei tapahtunut,kumpaakaan..
Nykyään en enää edes välitä vaikka saan tarkkojakin leffoja arkielämäni ympäristöstä...ne vaikuttavat täysin hölynpölyltä.
Intuitiivinen ihminen kyllä olen ja "hyvä arvaamaan" jos nyt tajuatte mitä tarkoitan noin huonosti muotoiltuna.

No,sit jos mennään äitiini,niin 2009 keväällä äiti oli alkanut puhumaan isälle unesta,jossa tuolloinen 10 vuotias iines-kissa jää auton alle sen ja sen puun kohdalla.Isä oli sanonut,että ei tuommoisista sitten kannata puhua etukäteen,pelkäävät vaan turhaan...
No,sattui lauantai(?) (23.5.2009) ja minä ja vaimoni ajoimme autolla ison mäen päälle katselemaan ukonilmaa.Kotio ajaessa nähtiin että meidän risteykseen oli pysähtynyt kaksi autoa ja joku huitoo tunkilla niin pirusti...Tässä vaiheessa vaan mietittiin,että kumpi meidän kissoista,vai onko meidän kissa tai kissa ylipäätään (emme olleet kuulleet äidin unesta).
No,se oli oikein rakas,älykäs,pirullinen,kokenut,viekas ja persoonallinen 10 vuotias iines kissamme.Minä soitin asiasta itkien isälleni.He olivat sairaalassa katsomassa tuota edellisissä tarinoissa mainittua isoäitiä (äidin äiti) joka makasi siellä keuhkokuumeessa.Äiti kuuli siitä vierestä isän puhelimesta läpi,että jotain on sattunut ja sanoi siitä vierestä sitten,että nytkö se Iines jäi auton alle sen tietyn koivun juurella?Isä vahvisti äidille,että kyllä,juuri sen koivun vieressä.

Mutta on äitikin nähnyt paljon fuulaa unissa.Joskus puhuu niistä,joskus ei.
Ja 70-luvulla hänellä on yksi aiempi melko tarkkaan osunut uni,mutta olkoon sen kertominen sitten toisen viestin paikka.

Selittämätön kokemus? 25.12.2015 14:33 #3781

• Zetor.
  • Zetor. hahmo
  • Poissa
  • Platinajäsen
  • Platinajäsen
Todella mielenkiintoisia nuo selittämättomät kokemukset kuten vaikka enneunet.Näiden enneunien suhteen olen muistellut sitä,että olenko itse koskaan nähnyt enneunia.Mutta yhtään sellaista ei muistu mieleen.Ja mikäli olisin sellaisen joskus nähnyt,niin melko varmasti se jäisi mieleen koska käsittääkseni eivät ne ihan jokapäiväisiä,tai paremminkin jokaöisiä,ole.
:pinch:

Kaikki mikä on ilmassa,on irti!

Selittämätön kokemus? 10.02.2018 13:05 #4409

• Pakkasukko
  • Pakkasukko hahmo
  • Poissa
  • Platinajäsen
  • Platinajäsen
Alkoi tulemaan tuota tekstiä turhan pitkästi, joten oli parempi heivata ne veks ja
aloittaa alusta.

Eli sellaisesta sattumasta kyse, että pitää ihan mainita, varsinkin kun on tapahtunut
toistekin.

Tässä yhden henkilön kanssa on harvakseltaan sähköpostiteltu, ja olisikohan edellisestä
viestistä ehtinyt kulua parisen kuukautta, kun päätin pistää viestiä menemään. Oli hänkin
siinä vaan samaisen ajatuksen saanut, eli lähetimme viestimme samaisella minuutilla.

Meni hetki ennen kuin edes tajusin. Pistin heti viestin hänelle, että huomasiko hän saman,
vähän oltiin sielläkin päässä ihmetelty. Taasen meni aikaa kuukausi pari, kun ei oltu missään
tekemisissä. Uuden viestin paikka, tällä kertaa sillä erotuksella, että parin minuutin ero oli
viesteissämme :D.

Totuus on aina jossain
  • Sivu:
  • 1
Sivu luotiin ajassa: 0.691 sekuntia