Behind the Throne

Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana:

AIHE: Turbo Chameleon 64

Turbo Chameleon 64 29.10.2014 19:43 #2899

Ei ollut, vaan tuo Xain'd Sleena. Mielestäni se on kuitenkin ollut liikkeellä myös eri nimellä, mutta Paradroid se ei ollut.
Muistan, että useinkaan nuo pelien nimet eivät vastanneet sitä mitä kasetin kanteen oli kaiverrettu.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Turbo Chameleon 64 29.10.2014 21:59 #2901

• Varaktori
  • Varaktori hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Poissa
  • Valvoja
  • Valvoja
Ranskasta on tulossa Oric Atmos joka on myös varsin mielenkiintoinen värkki. Se tuskin tällä viikkoa sieltä tänne ennättää, mutta ensi viikolla sitä voisi jo odotella. Laitan siitäkin kuvia ja infoa kunhan saan sen tänne. :whistle:

Turbo Chameleon 64 29.10.2014 22:07 #2902

• Varaktori
  • Poissa
  • Valvoja
  • Valvoja
Seuraava projekti on Epson PX-8 Genevan akkujen vaihto. Wanhukseen ei enään alkuperäisiä akkuja mistään saa joten ne on tehtävä itse. Sitä varten hommasin tarvittavat emmeet ja viikonloppuna sitten noista kasataan kutistemuovisukan kanssa uudet akut.
Liitetiedostot:

Turbo Chameleon 64 30.10.2014 08:15 #2903

Varaktori kirjoitti: Ranskasta on tulossa Oric Atmos joka on myös varsin mielenkiintoinen värkki. Se tuskin tällä viikkoa sieltä tänne ennättää, mutta ensi viikolla sitä voisi jo odotella. Laitan siitäkin kuvia ja infoa kunhan saan sen tänne. :whistle:

Ystävälläni oli ZX Spectrum, joka oli hyvin samannäköinen kapitus kuin tuo Oric Atmos.
Paikallisella kirpputorilla olen nähnyt vanhan pelikonsolin mutta nimeä en nyt millään saa päähän... Sports..mitälie.

Turbo Chameleon 64 30.10.2014 09:06 #2911

• Varaktori
  • Poissa
  • Valvoja
  • Valvoja
ZX Spectrumia minulla ei vielä ole. Sen hankkiminen on jostain syystä jäänyt muiden harvinaisempien jalkoihin. Niitä liikkuu ihan mukavasti eBayssa, mutta kone oli täälläkin niin suosittu, että luulisi siihen jossain kirppareilla tai tori.fi:ssä törmäävänsä.

Turbo Chameleon 64 30.10.2014 09:25 #2912

Kerro ihmeessä lisää keräilystäsi. Oletko listannut koneita johonkin tai on sulla nettisivuja? Piipahdin viime kesänä isolla kirkolla ja siellä Verkkokaupan pelikonemuseossa. Ihan kiva, mutta näyttely oli paljon pienempi mitä odotin. Vaikka en koneista kauheasti edes tiedä, niin jotenkin ne kiehtovat kovasti.
Pelihistoriani alkaa alkukantaisista tv-peleistä. Serkullani oli sellainen. Siinä oli pari kolme peliä sisäänrakennettuna (muistaakseni) pingis, panssarivaunuhippa ja joku muu. Olen syntynyt 1976, joten olen täysin kuusnepa sukupolvea. Kaipa lapsen mielikuvitus antoi sen ajan peleihin oman viehätyksensä. Oli jännittävää 30min. latauksen jälkeen, kun tunnari pärähti ruutuun. Ja sitten jännitys siitä, mitä löytyy seuraavasta peliruudusta, jos sinne koskaan edes pääsi. Olihan pelit aika hemmetin vaikeita silloin. Joku tietty kohta vaati äärimmäisen tarkan hypyn, tai putosit kuolemaan ja aloitusruutuun. Oi aikoja! :P

Joskus suunnittelin kerääväni elektroniikkapelejä. Itseltäni löytyy pari toimivaa. Kaverini äiti oli töissä r-kioskilla, joten heillä oli kaikki laitteet ja peli aina tabletop-pelejä myöden.

Turbo Chameleon 64 30.10.2014 09:37 #2913

• Varaktori
  • Poissa
  • Valvoja
  • Valvoja
Eipä minulla kyllä vielä mitään webbisivuja tästä aiheesta ole. Eikä noita koneitakaan vielä kovin montaa vaikka emäntä onkin tästä lausumasta hieman eri mieltä. :woohoo:

Oikeastaan tämä ketju on ainoa paikka johon niitä on dokumentoitu. Se kannattaa lukea tuolta alusta loppuun, niin saa jonkinlaisen käsityksen. Sieltä pitäisi löytyä myös muutama linkki youtube-videoihin noista meikäläisen värkeistä.

Turbo Chameleon 64 30.10.2014 10:57 #2914

Valitettavasti Ipadilla selaillessa nuo youtube-videot katoavat johonkin, ääni vain kuuluu. No, saahan ne varmasti etsittyä suoraan tubesta. Johtunee tästä pohjasta jolle foorumi on luotu.

Onko täällä mac-käyttäjiä? Olisiko jollain suositella Macille emulaattoreita jolla pääsisi pelaamaan vanhoja pelejä? Tosin on mulla tuolla vanha kannettava pc, johon voisin myös emulaattorin asentaa. Mitäs luotettavia emuja on olemassa?

Turbo Chameleon 64 31.10.2014 18:12 #2921

• Varaktori
  • Poissa
  • Valvoja
  • Valvoja
Ranskasta posti tulee yllättävän nopeasti ja Oric Atmos on tuossa pöydällä. :woohoo:
Liitetiedostot:

Turbo Chameleon 64 31.10.2014 18:44 #2925

• Andromeda
  • Andromeda hahmo
  • Poissa
  • Platinajäsen
  • Platinajäsen

Dime kirjoitti: Valitettavasti Ipadilla selaillessa nuo youtube-videot katoavat johonkin, ääni vain kuuluu. No, saahan ne varmasti etsittyä suoraan tubesta. Johtunee tästä pohjasta jolle foorumi on luotu.

Onko täällä mac-käyttäjiä? Olisiko jollain suositella Macille emulaattoreita jolla pääsisi pelaamaan vanhoja pelejä? Tosin on mulla tuolla vanha kannettava pc, johon voisin myös emulaattorin asentaa. Mitäs luotettavia emuja on olemassa?

Dime osaatko sanoa miksi en pääse IPadilla gmail sähköposteihini. Tulee ilmoitus: sivu ladattiin uudestaan. Silti ei päästä lukemaan s- posteja? Perinteisellä tietokoneella pääsen s-postiini heti. iPadilla tämä foorumikaan ei aukea koskaa ekalla karralla, tokalla tai kolmannella pääsen kirjautumaan. Perinteisellä koneella pääsen aina ekalla kerralla tänne. Usein menee myös jumiin ja tekstit häviää sinne bittiavaruuteen. Kaikki päivitykset on kyllä ajan tasalla.

Nokia on menneen talven lumia.

Turbo Chameleon 64 31.10.2014 19:06 #2928

• Zetor.
  • Zetor. hahmo
  • Poissa
  • Platinajäsen
  • Platinajäsen

Varaktori kirjoitti: Ranskasta posti tulee yllättävän nopeasti ja Oric Atmos on tuossa pöydällä. :woohoo:

Taas täysin "uusi" härveli ainakin minulle! :woohoo: Ihan tässä alkaa sormet syyhyämään kun ajattelee niin,että jospa minäkin..
:woohoo:

Kaikki mikä on ilmassa,on irti!

Turbo Chameleon 64 31.10.2014 23:14 #2931

Andromedalle: En varmastikkaan ole oikea ihminen vastaamaan.. Minulla sivusto on toiminut moitteetta, lukuunottamatta noita youtubevideoita. Hieman raskaasti sivut joskus aukeaa, mutta kirjautumisessakaan ei ole ongelmia ollut. Gmailia minäkin olen käyttänyt ja hyvin toimii. Uusinta päivitystä en ole uskaltanu vielä tehdä. En valitettavasti osaa olla avuksi..
Onko tuo ongelma ollut aina Ipadilla, vai ilmaantuko päivitysten jälkeen?

Turbo Chameleon 64 01.11.2014 10:17 #2933

• Andromeda
  • Andromeda hahmo
  • Poissa
  • Platinajäsen
  • Platinajäsen

Dime kirjoitti: Andromedalle: En varmastikkaan ole oikea ihminen vastaamaan.. Minulla sivusto on toiminut moitteetta, lukuunottamatta noita youtubevideoita. Hieman raskaasti sivut joskus aukeaa, mutta kirjautumisessakaan ei ole ongelmia ollut. Gmailia minäkin olen käyttänyt ja hyvin toimii. Uusinta päivitystä en ole uskaltanu vielä tehdä. En valitettavasti osaa olla avuksi..

Jonkinlaista tökkimistä on ollut koko ajan. Edellinen IPad toimi paremmin kuin tämä. Vaimo kertoi pääsevänsä kyllä gmailiin tälläkin koneella mutta itse en kyllä pääse. Useinhan tulee kirjoitusvirheitä kun iPadilla kirjoittaa, siitäkään ei ole nyt kyse, koska käyttikset ja salasanat olen kirjoittanut kuin hidastetussa filmissä, eli ovat olleet varmasti oikein?

Nokia on menneen talven lumia.

Turbo Chameleon 64 01.11.2014 10:22 #2934

Andromeda kirjoitti:

Dime kirjoitti: Andromedalle: En varmastikkaan ole oikea ihminen vastaamaan.. Minulla sivusto on toiminut moitteetta, lukuunottamatta noita youtubevideoita. Hieman raskaasti sivut joskus aukeaa, mutta kirjautumisessakaan ei ole ongelmia ollut. Gmailia minäkin olen käyttänyt ja hyvin toimii. Uusinta päivitystä en ole uskaltanu vielä tehdä. En valitettavasti osaa olla avuksi..

Jonkinlaista tökkimistä on ollut koko ajan. Edellinen IPad toimi paremmin kuin tämä. Vaimo kertoi pääsevänsä kyllä gmailiin tälläkin koneella mutta itse en kyllä pääse. Useinhan tulee kirjoitusvirheitä kun iPadilla kirjoittaa, siitäkään ei ole nyt kyse, koska käyttikset ja salasanat olen kirjoittanut kuin hidastetussa filmissä, eli ovat olleet varmasti oikein?

Hmm.. Oletko ostanut vasta uuden Padin?

Turbo Chameleon 64 01.11.2014 13:23 #2935

• Varaktori
  • Poissa
  • Valvoja
  • Valvoja

Dime kirjoitti: Onko täällä mac-käyttäjiä? Olisiko jollain suositella Macille emulaattoreita jolla pääsisi pelaamaan vanhoja pelejä? Tosin on mulla tuolla vanha kannettava pc, johon voisin myös emulaattorin asentaa. Mitäs luotettavia emuja on olemassa?

No minulla on tuossa iMac, mutta se on pyhitetty salaisiin projekteihin eikä sillä pelata. :whistle: OS X käyttöjärjestelmälle on portattu esimerkiksi MAME jolla pääsee pelaamaan vanhoja kolikkopelejä. Se löytyy täältä:

sdlmame.lngn.net/

Commodore 64 emulaattoreista ainakin VICE on portattu sille ja sen saa täältä:

vice-emu.sourceforge.net/macosx.html

Löytyyhän noita toki paljon muitakin.

Turbo Chameleon 64 01.11.2014 18:39 #2937

• Varaktori
  • Poissa
  • Valvoja
  • Valvoja
Sain itsestäni sen verran irti, että irroitin vanhat akut Epsonista. Isompi on itse koneen akku ja pienempi siihen liitetyn ram-levyn. Nyt vaan sitten tehdään vastaavat uudet akut. :woohoo:
Liitetiedostot:

Turbo Chameleon 64 01.11.2014 18:51 #2938

• Varaktori
  • Poissa
  • Valvoja
  • Valvoja
Vuosikymmenet ovat tehneet tehtävänsä ja akut oavt syöpyneet puhki ja vuotaneet sisuksensa. En tiedä miten hyvin se tuosta kuvasta näkyy. Onneksi akkupaketti on tehty niin ettei vuoto ole päässyt pilaamaan elektroniikkaa. Ainoastaan akkujen kytkentäjohdot ovat hapettuneet vihreiksi niistä kohdin mistä ne on juotettu kennoihin kiinni.
Liitetiedostot:

Turbo Chameleon 64 01.11.2014 22:11 #2940

• Varaktori
  • Poissa
  • Valvoja
  • Valvoja
No eihän ne akut sitten vielä tähän loppuneet. Laitteen mukana tuli matkakäyttöön tarkoitettu diskettiasema ja akut senkin sisältä löytyi. Samalla tavalla myös pienen laitteeseen tarkoitetun printterin sisällä oli, kuinkas muuten, akut. Vuotaneita nekin, mutta eivät oleet vuotaneet elektroniikan päälle. Tässä siis saa rakennella uusia akkupaketteja oikein urakalla ennen kuin tuo taas on timmissä kunnossa. :whistle:

Turbo Chameleon 64 02.11.2014 11:44 #2941

Varaktori kirjoitti:

Dime kirjoitti: Onko täällä mac-käyttäjiä? Olisiko jollain suositella Macille emulaattoreita jolla pääsisi pelaamaan vanhoja pelejä? Tosin on mulla tuolla vanha kannettava pc, johon voisin myös emulaattorin asentaa. Mitäs luotettavia emuja on olemassa?

No minulla on tuossa iMac, mutta se on pyhitetty salaisiin projekteihin eikä sillä pelata. :whistle: OS X käyttöjärjestelmälle on portattu esimerkiksi MAME jolla pääsee pelaamaan vanhoja kolikkopelejä. Se löytyy täältä:

sdlmame.lngn.net/

Commodore 64 emulaattoreista ainakin VICE on portattu sille ja sen saa täältä:

vice-emu.sourceforge.net/macosx.html

Löytyyhän noita toki paljon muitakin.

Kiitti linkeistä. Mame on mulle ihan uus juttu.
Tosin en saanut toimimaan tuota, sen sijaan Kings Valley toimii OpenMsx ohjelmalla :)

Turbo Chameleon 64 02.11.2014 16:00 #2942

• Varaktori
  • Poissa
  • Valvoja
  • Valvoja
Tässä olisi videon muodossa ohjeet miten tuon SDLMAME:n saa toimimaan OS X:n kanssa:

Sivu luotiin ajassa: 0.297 sekuntia